שלמור-אבנון-עמיחי חוזר להשתתף בקקטוס הזהב

במשרד בחרו להגיש השנה לתחרות רק 30 עבודות - לעומת ממוצע של 100 עבודות במשרדי הפרסום הגדולים ■ המחרימים היחידים של קקטוס הזהב השנה הם ראובני-פרידן, ענבר-מרחב-שקד ופוגל-אוגילבי

לאחר שנה של היעדרות, משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי חוזר לתחרות הפרסום הישראלית קקטוס הזהב - כך נודע ל"גלובס".

שלמור בחרו להשתתף השנה בדרך ייחודית: במקום "הצפת" התחרות בעבודות (נוהג מקובל בקרב משרדי הפרסום הגדולים שנועד לשפר את סיכויי העבודות) הגיש המשרד 30 עבודות בלבד - בעיקר עבודות שהשתתפו במהלך השנה בתחרויות בינלאומיות או כאלה שהמשרד עתיד להגיש בתחרויות בינלאומיות השנה.

בשנים עברו עמד ממוצע ההגשות של משרדים גדולים כגון שלמור או מקאן-אריקסון על כ-100 עבודות למשרד. חלק ניכר מהמשרדים הגדולים שמרו על רף זה גם השנה.

עוד נודע ל"גלובס" כי השנה הגישו רוב המשרדים הגדולים-בינוניים עבודות לתחרות. בסך-הכל הגישו כ-30 משרדים עבודות - כולל משרדי אינטראקטיב -שהשנה עדיין מגישים בנפרד ולא כחלק מקבוצות הפרסום שאליהן הם שייכים.

המשרדים היחידים מבין 25 המשרדים הגדולים שבחרו שלא להתמודד בתחרות הם ראובני-פרידן (היחיד מבין 10 המשרדים הגדולים שהחליט לא להגיש עבודות) ענבר-מרחב-שקד ופוגל-אוגילבי.

נראה כי לאחר פיאסקו השיפוט של השנה שעברה התנער הענף והבין כי לתחרות הקריאייטיב הישראלית, קקטוס הזהב, לא נותרו עוד שנות חסד. המחלוקות סביב השיפוט בתחרות קקטוס הזהב נמשכות מזה שנים ארוכות.

לפני כשנה, בין היתר בלחצם של אנשי הקריאייטיב, הועבר השיפוט לידיהם בלבד, ואלה שפטו את התחרות בחומרה כה רבה, עד שבשלב התוצאות התברר כי בתחרות אין בכלל זכיות במדליות זהב, וכי גם במדליות הזהב והכסף לא נרשמו הישגים שאמורים היו להחזיק את הטקס. בהנהלת האיגוד החליטו להתערב - ובצעד שעורר מחלוקת גדולה בענף ביקשו מהשופטים "לתקן" את התוצאות על-ידי מתן פקטור לציוני השיפוט.

שנת 2009 היתה גם השנה הראשונה שבה שלמור-אבנון-עמיחי בחר שלא להשתתף בתחרות. שלא לייחוס דיברו אז בענף על ביקורת שהיתה למשרד על אופן השיפוט, כפי שנקבע.

לקראת התחרות השנה, כשהחלו לגבש את השינויים שייעשו, נערכו התייעצויות גם עם גדעון עמיחי, מבעלי שלמור-אבנון-עמיחי. אמנם דעותיו של עמיחי לא התקבלו בחלקן, אך בניגוד לשנה הקודמת החליט המשרד שלא להיעדר מהתחרות.

בהגשת 30 עבודות בלבד - כמות קטנה יחסית - הצליח הפעם עמיחי להחזיק את החבל בשני קצותיו: מצד אחד לחלוק לתחרות את אותו כבוד שהוא חולק לתחרויות בחו"ל - ומצד שני להגיש כמות שמראש משאירה אותו מחוץ לפוליטיקה של "משרד השנה".