10% מיחידות הדיור במע"ר הצפוני בת"א יוקצו לדיור בר-השגה

‎‎קריטריון זה יחול גם על פרויקט "מגדלי ארלוזורוב" המיועד לזוגות הצעירים‏

‏10% מיחידות הדיור שייבנו במסגרת תוכנית המע"ר הצפוני של תל אביב יהיו במתכונת של דיור בר-השגה. כך קבעה היום הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב. כמו כן נקבע כי מספר יחידות הדיור שיתאפשרו במסגרת תוכנית המע"ר (מרכז עסקים ראשי) יגדל מ-1,000 ל-1,500.

בישיבה היום אף קבעה הוועדה כי הדיון בתוכנית המתאר החדשה של תל אביב, המתווה את אופייה של העיר עד 2030, יתבצע במליאת הוועדה המקומית היות שיש לה משמעויות נרחבות והיא דורשת את הצבעתם של מקסימום חברי מועצה.

בדיון על מדיניות המע"ר הצפוני הופיע עו"ד צחי חג'ג', המארגן יחד עם חברת אור סיטי של ענבל אור קבוצת רכישה לפרויקט "מגדלי ארלוזורוב", הנמצא בתחום המע"ר הצפוני ומיועד לזוגות צעירים בתל אביב. לפרויקט "מגדלי ארלוזורוב" ישנה תב"ע (תוכנית בניין עיר) מאושרת, אך חג'ג' ביקש להקטין את הדירות בפרויקט כדי ליצור תמהיל דירות לזוגות צעירים. ‏

פרויקט "מגדלי ארלוזורוב" מתוכנן על מגרש בשטח 10 דונמים סמוך לנתיבי איילון ולאולמי בית רסיטל, והוא צפוי לכלול שני מגדלים בני 40-46 קומות ובהם 486 יחידות דיור בנות שניים עד שלושה חדרים. ‏

‎‎אזור משרדים חדיש

‏‎‎המע"ר הצפוני של תל אביב יהיה מתוחם בין נתיבי איילון ממזרח ודרך מנחם בגין ממערב ומתוכנן להיות אזור המשרדים החדיש ביותר בתל אביב.

במסגרת הדיון היום החליטה הוועדה המקומית כי תמהיל המע"ר הצפוני יישאר בחלוקה של 75% לתעסוקה ו-25% למגורים, אך קבעה כי מספר יחידות דיור במע"ר יגדל מ-1,000 ל-1,500 בחלוקה לארבעה בניינים. התנאי לתוספת יחידות הדיור הוא ש-10% מהדירות יהיו בדיור בר-השגה.

חבר הוועדה אהרון מדואל (עיר לכולנו) אמר היום: "אנחנו מאמינים שהגדלת היצע הדירות ובעיקר הדירות הקטנות תתרום לצינון שוק הדיור בתל אביב. כיוון שבמתחם מגדלי ארלוזורוב אין שטחי ציבור או מבני ציבור, דאגה הוועדה לקבוע כי השטחים המיועדים לכך לא יהפכו בעתיד לשטחי מסחר או משרדים".

חבר הוועדה ארנון גלעדי (ליכוד), יוזם התוכנית לדיור בר-השגה בעירייה, אמר כי "הוועדה מנסה לעשות כל שביכולתה כדי לקדם פתרונות לזוגות הצעירים. אנחנו רואים חשיבות רבה בהחלת הקריטריונים לדיור בר-השגה כבר בפרויקט זה, כך שהוא ישרת את המטרה המוגדרת על ידי היזמים ויהיה באמת מיועד לזוגות הצעירים". ‏