גם מורי ארקין משקיע ב-NLT: החברה השלימה גיוס של 8.8 מ' ד'

את קרן אקסלמד הקים ארקין יחד עם ד"ר אורי גייגר, כדי לנצל הזדמנויות שיצר המשבר ■ בסבב השתתפה קרן פרגרין, בה שותף יו"ר טבע פיליפ פרוסט, שגם השקיע בחברה אישית

חברת NLT - Non Linear Technologies, שמפתחת שתלים לשימוש בניתוחים זעיר פולשניים בעמוד השדרה, גייסה 8.8 מיליון דולר. את הגיוס הובילה חברת אקסלמד, בראשות מורי ארקין וד"ר אורי גייגר, שגם ימונה ליו"ר החברה.

בסבב השתתפה גם קרן ההון סיכון פרגרין, שמלווה את NLT מאז שהוקמה בחממת אינסנטיב באריאל שבבעלות פרגרין ובהנהלת ליאור שחורי. פיליפ פרוסט, יו"ר טבע ושותף בפרגרין, השקיע בחברה גם ישירות. עד היום גייסה NLT כ-10 מיליון דולר, כולל הגיוס הנוכחי.

שתלים בשלבים

החברה, שהוקמה בידי האורתופד ד"ר צוני סיגל, מנתח בכיר בתחום עמוד השדרה, פיתחה שיטה להחדרת שתלים לעמוד השדרה באופן לא פולשני. החדרת השתלים נעשית בחלקים-חלקים, דרך צינור דק על-גבי חוט או תיל.

כל חלק של השתל מוחדר בצורה דחוסה ונפתח בתוך גוף המטופל. לאחר שמחדירים לגוף הפציינט את כל הרכיבים של השתל הסופי, מושכים את החוט. מתיחתו מחברת בין החלקים והשתל מקבל את הצורה הסופית הרצויה.

המנכ"ל, דידיה טוביה, אמר כי הפלטפורמה הטכנולוגית שפיתחה החברה, מתאימה כמעט לכל סוגי הטיפולים והשתלים שמוכרים היום בתחום הטיפול בעמוד השדרה, שוק כולל של 5 מיליארד דולר.

כיום מתמקדת NLT בשני מוצרים עיקריים - מוצרים לאיחוי חוליות (80% משוק ההשתלות בעמוד השדרה בארה"ב), שנמצאים בניסוי פרה-קליני; ומוצרים בתחום המתפתח של חיזוק יציבות עמוד השדרה תוך שמירה על תנועתיות, שנמצאים כבר בניסוי קליני.

טוביה מעריך שהגיוס יספיק לחברה כדי להגיע לאישור במוצר לאיחוי חוליות ולסיים ניסויים קליניים במוצר המשמר תנועה. "בשלב זה יהיו לנו מספיק נכסים כדי להתחיל בחדירה לשוק", הוא אומר, "כאשר בארה"ב נחפש שותף ובאירופה נמכור בעצמנו דרך מפיצים".

הזדמנויות המשבר

את קרן אקסלמד, שהובילה את הסבב, הקימו ארקין, מייסד אגיס; וגייגר, משקיע פרטי ומייסד החברות אקסלנז וגלי אור. בראש הקרן עומד רונן גייגר, לשעבר ראש חטיבה ב-Netwise.

הקרן הוקמה במהלך המשבר הכלכלי, כדי לנצל הזדמנויות שיצר המשבר, להשקעה בחברות בתחום המכשור הרפואי. הקרן, שמנהלת מספר עשרות מיליוני דולרים, השקיעה בחברות MCS, אקסלנז, OIS ואדג' מדיקל.

"אף שהמשבר פחות או יותר נגמר, והערכות השווי להשקעה בחברות מכשור רפואי עלו, נמשיך להשקיע בחברות מכשור רפואי עד שנגיע ל-6-8 חברות פורטפוליו, כפי שהצהרנו עם הקמת הקרן", אמר היום גייגר ל"גלובס".

לגבי NLT הוא אמר כי "מצא חן בעינינו שהחברה מביאה פתרון לתחום הניתוחים הזעיר פולשניים לעמוד השדרה, מבלי לשנות כמעט את שיטת העבודה של המנתח".