שירה מרגלית פורשת מרשת: "זקוקה למנוחה ולפסק-זמן"

מרגלית, המשנה למנכ"ל זכיינית ערוץ 2, אמרה אמש ל"גלובס": "אנחנו עובדים בסד מאוד לחוץ, שלא מאפשר להביא את הדבר המושלם אל המסך" ■ זמן קצר לאחר הראיון הודיעה למנכ"ל רשת אבי צבי על התפטרותה

שירה מרגלית, המשנה למנכ"ל תוכן בזכיינית ערוץ 2 רשת, פורשת מתפקידה. לאחר שנתיים בתפקיד ושבועות ארוכים של לבטים הודיעה מרגלית אתמול בלילה (ד') למנכ"ל הזכיינית, אבי צבי, על החלטתה לעזוב את החברה.

עזיבתה של מרגלית מגיעה על רקע אי -כולתה של רשת להתרומם מעל מצבה הקשה וההפסדי, הקשור לא מעט בשורה של כישלונות תוכניים. "אני מרגישה שהשנה האחרונה היתה עמוסה מדי עבורי בשלל האירועים שפקדו אותי ושאני זקוקה למנוחה ולפסק-זמן", אמרה מרגלית. "אני עוזבת את תפקידי אחרי שנתיים מאוד אינטנסיביות בכל המובנים. לצד האירועים מתמודדת תעשיית הטלוויזיה, ורשת בתוכה, עם אחד המשברים הכלכליים הגדולים בתולדותיה".

המעבר ל-3 ימי שידור היה אמור להיטיב עם זכיינית ערוץ 2 רשת, שבשנת 2009 ספגה הפסדים של כ-60 מיליון שקל, אולם בתקופה האחרונה שידוריה הביאו להפסדים של מיליוני שקלים עבור הזכיינית.

לאחר תקופה שבה נאלצה הזכיינית לשדר את מלאי התוכניות שאופסנו במחסניה, מהלך שגרם לנזק תדמיתי ומדרוגי, עלתה לאחרונה לאוויר שורה של פיתוחים אחרונים של הזכיינית, תחת שרביטה של מרגלית. בין התוכניות שלא הגשימו את התקוות שתלו בהן היו "פרויקט מסלול", העונה השנייה של "הכל דבש", "הספסל האחורי", "מצב האומה", ו"שבוע סוף החדש" - שירדה באחרונה לחשיבה מחודשת.

שורת הכישלונות הפנתה אל מרגלית חיצים רבים מאנשי רשת ומחוצה לה, כאשר העובדה שלא הגיעה מתחום התוכן הטלוויזיוני נתפסה כגורם עיקרי לחוסר ההצלחה.

הגיעה מעולם הפרסום

בראיון שנתנה אתמול ל"גלובס" אמרה מרגלית כי היא דווקא מרוצה מלוח השידורים. "פרט ל'שבוע סוף', כל שאר הדברים עובדים לפי התכנון, גם במספרים וגם בקצב", אמרה ל"גלובס". "יום ראשון ושני עובדים מצוין, ורק יום שלישי לא הניב את מה שחשבנו. צריך להבדיל בין המספרים והתוכן. התוכן טוב, לא מבזה ולא נמוך".

לדבריה, "אנחנו עובדים בסד מאוד לחוץ, שלא מאפשר להביא את הדבר המושלם אל המסך, אבל אין לנו את הפריבילגיה להמתין. אז לא נותר אלא לנסות ולהעז ולא להישאר בתוכניות קטנות. לא הייתי מקבלת החלטה אחרת בדיעבד".

זמן קצר לאחר שפורסם הראיון האחרון שנתנה בתפקיד, החליטה מרגלית להודיע סופית לצבי על ההחלטה להתפטר.

מרגלית הצטרפה לרשת בתקופתו של המנכ"ל הקודם, יוחנן צנגן, על מנת לנהל את תחום התוכן בזכיינית. היא הגיעה לזכיינית אחרי שבנתה את עצמה בעולם הפרסום. בתפקידה האחרון לפני רשת שימשה כמנכ"לית משותפת של מקאן-אריקסון, החברה בראשה עומד בן-זוגה, אילן שילוח. היא פוטרה על-ידו באוקטובר 2007 לאחר התבטאות נגד חברת סלקום, לקוחת החברה.

מרגלית הגיעה לרשת בתקופה קשה ביותר, שבה הזכיינית איבדה את כוחה וניסתה לשווא להתמודד עם שידור ב-4 הימים האחרונים של השבוע.

במאי 2009 עלתה לכותרות מרגלית, לאחר שהוכתה בפניה סמוך לביתה שבצהלה על-ידי שלוחיו של הבדרן המנוח דודו טופז מול עיני בנה בן השש. מרגלית, שנזקקה לניתוחים ולהחלמה פיזית ארוכה, החליטה לשוב לתפקידה בזכיינית.

מנכ"ל רשת, אבי צבי, הודה למרגלית "על דרכה המקצועית, הבלתי מתפשרת, ובעיקר החברית והמפרגנת". לדבריו, "שירה הובילה את המסך של רשת לשנתיים איכותיות, אקטואליות ובעיקר מבדרות. ההקרבה האישית של שירה בתקופת כהונתה מעוררות הערצה אישית, כמו גם חזרתה המהירה לעבודה לאחר האירוע הטראומטי שעברה. רשת ואני מאחלים לה הצלחה בהמשך דרכה".