אינטק פארמה מזנקת 6%: דיווחה על הצלחה בניסוי

ההצלחה הייתה בניסוי הקליני המסכם של Phase I בגלולת האקורדיון המשולבת עם תרופת הבקלופן לטיפול בעוויתות שרירים (Spasticity) של חולי טרשת נפוצה, חולים בשיתוק ילדים ופגועים כרוניים בעמוד השדרה

חברת אינטק פארמה, שהונפקה בסוף החודש שעבר, דיווחה הבוקר על הצלחה בניסוי הקליני המסכם של Phase I בגלולת האקורדיון המשולבת עם תרופת הבקלופן לטיפול בעוויתות שרירים (Spasticity) של חולי טרשת נפוצה, חולים בשיתוק ילדים ופגועים כרוניים בעמוד השדרה.

תוצאות הניסוי המסכם של השלב הראשון (Phase I) לפיתוח אקורדיון-בקלופן הראו כי משך הספיגה של תרופת הבקלופן בדם הוארך משמעותית לכדי 11 שעות לעומת משך ספיגה של 2.5 שעות של התרופה המשווקת כיום. המשמעות היא, שבאמצעות מתן חד יומי של האקורדיון-בקלופן, הושג טווח של רמות התרופה בדם השקול לטווח הרמות המתקבלות כיום במתן של שלוש פעמים ביום (כל 8 שעות) של התרופה המשווקת כיום. בנוסף לכך, הושגה הפחתה משמעותית של תנודתיות רמות התרופה בדם.

הניסוי המסכם בוצע ביחידה לניסויים קליניים, BioStudies תחת אישור ועדת האתיקה שלב בבית החולים סורוקה בבאר שבע. הניסוי בוצע בהצלבה ב-12 מתנדבים בריאים, אשר קיבלו את גלולת האקורדיון- בקלופן ובמקביל, את תרופת הבקלופן כפי שהיא משווקת כיום. הניסוי בדק את רמות התרופה בדם במשך כ-24 שעות לאחר מתן התכשירים.

בתגובה להודעת החברה רושמת מניית אינטק, העוסקת בהשבחת תרופות קיימות, עליה של 6.5% במחזור ער.

מנכ"ל אינטק פארמה, גיורא קרני, מסר כי "הצלחת הניסוי מהווה ציון דרך נוסף לקראת מימוש חזונה של החברה להפוך לחברת השבחת תרופות עולמית מובילה. הצלחה זו מתווספת לתוצאות הטובות שהשיגה החברה עד כה בכ-20 ניסויים קליניים שביצענו. הפוטנציאל העסקי והטיפולי של גלולת האקורדיון מבוסס על פיתוח מספר מוצרים במקביל, במסלול רגולטורי מקוצר וזול יחסית, עד שלבים קליניים מתקדמים ומסחורם, כל אחד בנפרד, לחברות רב לאומיות".