המו"מ לשינוי המבני בחברת החשמל ייפתח מיד לאחר הפסח

כך סוכם היום בפגישה בין נציגי האוצר, הנהלת חברת החשמל, ההסתדרות וועד העובדים ■ לפי המתווה יפוצל תחום הייצור בחברת החשמל, הכולל את תחנות הכוח, לשלושה "מרכזי רווח"

המשא ומתן לשינוי המבני בחברת החשמל ייפתח מיד לאחר חג הפסח, כך סוכם היום (ה') בפגישה בין נציגי האוצר, הנהלת חברת החשמל, ההסתדרות וועד העובדים. תחילת המשא ומתן התעכבה עד כה בשל מחלוקות בין האוצר לעובדים בנושא הפנסיה וחריגות השכר. ההסכם בנושא עדיין לא נחתם אך הצדדים קרובים לסיכום.

בפגישה שנערכה היום בבית ההסתדרות בתל-אביב השתתפו מזכ"ל ההסתדרות עופר עיני, הממונה על התקציבים באוצר אודי ניסן, מנהל רשות החברות הממשלתיות דורון כהן, מנכ"ל חברת חשמל עמוס לסקר , יו"ר המזכירות הארצית של וועד עובדי חברת החשמל מיקו צרפתי.

המתווה המוצע לשינויים המבניים בחברת החשמל, שיוצג במסגרת הדיונים, נדון בהרחבה בשנים האחרונות, לאחרונה במסגרת תכנית מצפן שיזמה הנהלת החברה. לפי המתווה יפוצל תחום הייצור בחברת החשמל, הכולל את תחנות הכוח, לשלושה "מרכזי רווח" שכל אחד מהם יהיה אחראי על ייצור כ-30 אחוז מהחשמל במדינה. שאר החשמל ייוצר על-ידי יצרנים פרטיים.

עדיין לא ברור מה תהיה צורת ההתאגדות של מרכזי הרווח, אם כי נראה שבשלב ראשון יאוגדו כחברות בנות של חברת החשמל. במקביל לפיצול הייצור בחברה יוחל בתהליכי התייעלות וגמישות ניהולית מצד אחד, ותקבע התמורה לעובדים עבור הסכמתם לשינוי המבני. שינוי נוסף שצפוי לעלות בדיונים הוא כניסתה של חברת החשמל לתחומי פעילות חדשים בישראל ומחוצה לה כמו תקשורת ואנרגיות מתחדשות.