טכנולוגיה חדשה של GM תזהיר נהגים מפני סכנות בכביש

הטכנולוגיה החדשה תסרוק את סביבת הרכב ותציג אזהרה על שמשת הרכב שתתריע מפני סכנות: החל מילדים משחקים ומתרוצצים בכביש, עד לכלי רכב וגופים אחרים הנמצאים מחוץ לטווח ראייתו של הנהג

ג'נרל מוטורס עובדת על פיתוח טכנולוגיה שתסייע נהגים - במיוחד נהגים מבוגרים - לנווט בעת ערפל ותנאי כביש מסוכנים וקשים אחרים. הטכנולוגיה כוללת ראיית לילה, ניווט ומצלמה מבוססת חיישנים. הטכנולוגיה החדשה תסרוק את סביבת הרכב ותציג אזהרה על שמשת הרכב שתתריע מפני סכנות: החל מילדים משחקים ומתרוצצים בכביש עד לכלי רכב וגופים אחרים הנמצאים מחוץ לטווח ראייתו של הנהג.

החברה רואה כי לטכנולוגיה החדשה חשיבות רבה במיוחד כאשר דור הבייבי בום ואנשים מבוגרים נוטים לשמור על חידוש הרישיון שלהם לתקופות ארוכות יותר ונוסעים יותר קילומטרים מאשר בשנים קודמות - ומן הסתם ממשיכים לקנות כלי רכב חדשים יותר.

תומאס סידר, מנהל מעבדת הפיתוח של ג'נרל מוטורס, ציין כי הטכנולוגיה החדשה נמצאת כרגע בשלבי פיתוח וכי הוא לא צופה שהטכנולוגיה תשווק לפני 2016-2017.

יצוין כי לפי הנתונים מכון לבטיחות בדרכים בארה"ב עולה כי למרות האוכלוסייה בגיל 70 ומעלה טיפסה ב-10% בין 1997 ל-2006, מספר ההרוגים בתאונות דרכים נפלו ב- 21% בקבוצה הזו, החברה משערת כי השיפורים הטכנולוגיים בענף עזרו להתגבר על חלק מהליקויים הפיזיים והקוגניטיביים.