האחים גורס שוקלים להציע לדיסני 500 מיליון דולר עבור מירמאקס

דיסני מוכרת את אולפני מירמאקס ואת ספריית הסרטים בת 700 הכותרים שלהם, כולל "ספרות זולה", "שיקגו" ו"ארץ קשוחה" ■ צפויה לבחור את הרוכש עד השבוע השלישי של אפריל

אלק וטום גורס, אחים מיליארדרים המנהלים חברות השקעות פרטיות נפרדות, שוקלים להגיש הצעה משותפת לרכישת אולפני מירמאקס מוולט דיסני בהיקף של 500 מיליון דולר - כך מסרו שני מקורבים לעניין שסירבו להזדהות.

דיסני מוכרת את אולפני מירמאקס ואת ספריית הסרטים בת 700 הכותרים שלהם, כולל "ספרות זולה", "שיקגו" ו"ארץ קשוחה".

בתחילת פברואר החליטו אולפני דיסני והבעלים של החברה למכור את אולפני מירמאקס, לאחר שנתיים של הפקות מביכות וכושלות (כמו למשל "שרי" עם מישל פייפר ו"כולם בסדר" עם רוברט דה-נירו ודרו בארימור) והפסדים מצטברים כבדים, שעל-פי הערכות הגיעו לכ-400 מיליון דולר.

ההצעות הרשמיות לרכישת מירמאקס צפויות להתקבל עד סוף החודש, ודיסני צפויה לבחור את הרוכש עד השבוע השלישי של אפריל.

"מיראמקס", אשר הוקמה על-ידי האחים הארווי ובוב ווינשטין - היא האיכותית מבין חברות ההפקה המסחריות בהוליווד, והיוותה במשך 3 עשורים את חוד החנית של התעשייה ההוליוודית, עם להיטים זוכי אוסקר לצד סרטי איכות מפתיעים מבחינה מסחרית.

ב-1993 האחים וינסטיין מכרו את "מיראמקס" לאולפני דיסני ב-75 מיליון דולר, אך נשארו בתפקידיהם הבכירים וכמקבלי ההחלטות. ההצלחה נמשכה עם "קליעים מעל ברודווי" (1994), "ספרות זולה" (1994), "ארבעה חדרים" (1995), "בכי, ארץ אהובה" (1995), "אמה" (1996), "סיפורו של וויל האנטינג" (1996), "שייקספיר מאוהב" (1998), "הכישרון של מר ריפלי" (1999), "דוגמה" (1999) ועוד רבים וטובים.

האחים גורס מתכננים להחיות את מירמאקס כאולפני סרטים עצמאיים ולהוסיף פעילות הפקה והפצה.