ראש הממשלה בנימין נתניהו: בנייה בירושלים כמוה כבנייה בתל-אביב

(עדכון) - ראש הממשלה רמז כי נושאי הליבה - ירושלים ושיבת הפלסטינים - יידונו בשיחות הקרבה עם הפלסטינים, ואמר כי בהן "יוכל כל צד להעלות את עמדותיו בכל הנושאים שבמחלוקת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (א') כי מדיניותה של ישראל בעניין ירושלים זהה למדיניות שהייתה נהוגה בעת כהונתן של כל הממשלות הקודמות והיא לא השתנתה.

בפתח ישיבת הממשלה אמר: "מבחינתנו, בנייה בבירה כמוה כבנייה בתל-אביב ואת הדברים האלה הבהרנו לממשל בוושינגטון".

ראש הממשלה רמז כי נושאי הליבה - ירושלים ושיבת הפלסטינים - יידונו בשיחות הקרבה עם הפלסטינים, ואמר כי בהן "יוכל כל צד להעלות את עמדותיו בכל הנושאים שבמחלוקת". עם זה הדגיש כי פתרון של ממש בעניין בעיות היסוד אפשר להשיג אך ורק במשא-ומתן ישיר. לדבריו, ביקש למנוע פרשנויות על ההבהרות של הממשלה שניתנו בעל-פה, ולכן יזם מכתב בעניין, שאותו העביר לשרת החוץ האמריקנית הילרי קלינטון. בכך דחה טענות כאילו אולץ לכתוב את הדברים. עוד הבהיר כי תוכן מכתבו נידון בפורום שרי השביעיה.

נתניהו צפוי לצאת הלילה לוושינגטון להשתתף בוועידה השנתית של השדולה למען ישראל "אייפאק". הוא ישא דברים בכינוס ביום שני, וביום שלישי ייפגש, ככל הנראה, עם הנשיא אובאמה. עם שובו יעצור לחניית ביניים בבריסל, וייפגש עם נשיא מועצת אירופה, עם מזכיר נאט"ו ועם ראשי הממשלה של בלגיה, של הולנד ושל איטליה.

נביל אבו רודיינה, דוברו של יושב-ראש הרשות הפלסטינית, אמר כי הדרך לפתיחתו של משא-ומתן עקיף עם ישראל חייבת להיות מלווה בהחלטות ברורות של ממשלת נתניהו ובערבויות אמריקניות שימנעו מישראל לעשות פרובוקציות.

אבו מאזן ייפגש מחר בירדן עם השליח האמריקני ג'ורג' מיטשל. יו"ר הרשות נמצא בירדן כבר כמה ימים בעצת רופאיו ונזקק למנוחה ולטיפול לאחר שהחליק בתוניס לפני כשבוע וחצי.