וריפון צונחת: "גם מחר ימשיכו הקרנות והתעודות לזרוק סחורה"

אנליסט בכיר בשיחה עם "גלובס" "אין שינוי בפעילות הריאלית של החברה" ■ וריפון נפלה בשני ימי המסחר האחרונים בנאסד"ק וכעת צונחת ב-10% בתל-אביב ופותחת פער שלילי של 3% מול ניו-יורק, שצפוי כנראה להמשיך ולהתרחב גם מחר

מניית וריפון צונחת הבוקר (א') כ-10% במסחר בתל-אביב. הסיבה לצניחה - פער ארביטראז' שלילי שנפתח מול ניו-יורק בסוף השבוע ובעיקר פעילות מכירות מאסיבית של קרנות הנאמנות ותעודות הסל שמחזיקות במניה שעומדת להגרע מהמדדים המובילים בבורסה בתל-אביב ביום רביעי הקרוב (בסיום המסחר).

וריפון נפלה בשני ימי המסחר האחרונים בנאסד"ק (ביום חמישי ב-5.7% וביום שישי בעוד 2.2%) וכעת צונחת ב-10% בתל-אביב ופותחת פער שלילי של 3% מול ניו-יורק, שצפוי כנראה להמשיך ולהתרחב גם מחר.

אנליסט בכיר אומר בשיחה עם "גלובס" כי "אין ממש סיבה אחרת מלבד הפעילות של התעודות והקרנות שצריכות להיפטר מהמניה. בפעילות הריאלית של החברה לא היו שינויים כלשהם בימים האחרונים, לא משהו שאני יודע עליו בכל אופן. לכן, אני מניח שגם מחר נמשיך לראות הפטרות של התעודות והקרנות מהסחורה, עוד לפני פתיחת המסחר בארה"ב".

"ואם אכן מדובר רק בצניחה על בסיס טכני ולא על בסיס שינוי כלשהו בפעילות הריאלית, הרי שנוצרה כאן כנראה הזדמנות קניה שכן וריפון עשויה לתקן בחזרה למעלה בחדות החל מיום חמישי הקרוב או אפילו מיום רביעי".

לוריפון משקל של 9.5% במדד ת"א 75 כך שהיא אחת המניות המשמעותיות והכבדות ביותר במדד הזה. נזכיר כי וריפון, היצרנית הגדולה בעולם של מסופונים לקריאת כרטיסי אשראי דיווחה לפני כשבועיים על מחיקתה מרצון מהמסחר בבורסה בתל אביב אולם רק ביום חמישי לאחר סיום המסחר בשוק המקומי דיווחה הבורסה כי המחיקה מהמדדים תתבצע ביום רביעי הקרוב.