שאול אלוביץ' משתלט על yes לפי שווי של 1.675 מיליארד שקל

אלוביץ' החליט להיפטר מכל שותפיו ורכש את חלקם של בעלי המניות הקטנים בחברת הלוויין ■ עם סיום העסקה יחזיק אלוביץ' 50.2% ממניות yes, ובזק תחזיק ב-48.2% הנותרים

איש העסקים שאול אלוביץ' החליט להיפטר מכל שותפיו הקטנים בחברת yes ולרכוש את חלקם של כל בעלי המניות. עם סיום העסקה יחזיק אלוביץ' 50.2% ממניות yes, ובזק, שאליה הוא עומד להיכנס, תחזיק ב-48.2% הנותרים.

במסגרת זאת תמכור חברת פולאר את כל מניותיה ב-yes, ואליה יצטרפו בעלי המניות גילת DBS ולידן. העסקה התבצעה לפי שווי של 1.675 מיליארד שקל ל-yes.

במסגרת העסקה תמכור פולאר את מניותיה (5.4% או 4.5% בדילול מלא) בהון המניות של yes תמורת 75 מיליון שקל. פולאר מכרה 2.5% מהמניות לידי איש העסקים יואב חרל"פ לפני כחצי שנה, וגם הוא צפוי להצטרף לעסקה.

לידן, שמחזיקה 4.7% מהמניות, תמכור אותם תמורת 79 מיליון שקל, וגילת תמכור 5% תמורת 84 מיליון שקל. יורוקום של אלוביץ' החזיקה טרם העסקה 32.6% ממניות yes, כך שעם סיומה היא תגיע לאחזקות של 50.2%, ובזק תחזיק ב-48.2%.

בתוך כך, נודע כי רשות ההגבלים העסקיים יודעה על המהלך. אלוביץ' מחוייב למכור את מניותיו ב-yes כתנאי להשלמת עסקת בזק, והמשמעות היא שהוא יצטרך למכור את השליטה, כלומר 50.2%. ההנחה היא שיותר קל יהיה לו למכור חבילת שליטה מאשר למכור רק את מניותיו, ולכן הוא ביצע את העסקה ורכש את בעלי המניות הקטנים ב-yes.

נכון לעכשיו אין מגעים משמעותיים של אלוביץ' למכירת חלקו ב-yes, אבל הדבר לא ימנע את השלמת העסקה לרכישת גרעין השליטה בבזק בחודש הבא. ככל הנראה רשות ההגבלים תקבע שורה של תנאים להשלמת עסקת בזק מלבד חיובה של יורוקום למכירת האחזקות ב-yes, והצדדים עובדים על המשא-ומתן הכולל לאישור מתווה העסקה.