גרמניה לא בטוחה כי תגובש חבילת חילוץ ליוון: אתונה נפלה ב-1.9%

בורסות אירופה סגרו במגמה מעורבת - צרפת וגרמניה עלו ב-0.1%, בריטניה ירדה באותו שיעור ■ מדד MSCI אסיה פסיפיק ללא יפן ירד ב-1.1% ל-416.67 נקודות

שוקי אירופה ננעלו במגמה מעורבת שבין ירידה לעלייה של כ-0.1%, כשמדד ASE של יוון נפל ב-1.9%, לאחר שקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה כי אין לצפות לכך שהאיחוד האירופי יסכים על חבילת תמריצים להצלתה של יוון. מחירי אג"ח הממשלתיות של יוון נפלו לשפל של שלושה שבועות.

הסוחרים ממתינים בקוצר רוח לתוצאות ישיבת הפסגה של האיחוד האירופי הצפויה להתכנס בבריסל בסוף השבוע על מנת לדון במנגנון שיספק ליוון חילוץ מסוג כלשהו על מנת לאפשר לה לשלם את חובותיה, להרגיע את השווקים, ולהפחית את שיעורי ההלוואה של המדינה הדרום-אירופאית.

השבוע שעבר הסתיים בהחמרת המצב לאחר שראש ממשלת יוון יורגוס פפנדראו אמר שמדינתו תוכל להתמודד עם גירעון 2010 שהסתכם ב-53 מיליארד אירו - שמתוכם 20 מיליארד יהיו נחוצים כבר באפריל ובמאי - רק אם תוכל ללוות כספים בתאים "סבירים", ואם לא, תיאלץ לפנות לקרן המטבע הבינלאומית (IMF) כמוצא אחרון.

בהמשך למגמה השלילית באסיה, כאשר הנפט נסחר בירידות זה היום השלישי ברציפות, והודו העלתה את הריבית ביום שישי. היום לא התקיים מסחר בטוקיו בשל "חג האביב".

הודו העלתה במפתיע את הריבית

הבנק המרכזי של הודו העלה בסופ"ש (ו') במפתיע את הריבית במשק ב-0.25% והעמידה על 3.5%, וזאת לאחר שהאינפלציה עלתה לשיא של 16 חודשים - 2.7% ב-12 החודשים שהסתיימו בפברואר. זוהי העלאת הריבית הראשונה בהודו מאז יולי 2008, והיא מגיעה כחודש לפני הפגישה המתוכננת של הבנק המרכזי לקבל את החלטת הריבית השגרתית.

הודו וסין, 2 הכלכלות האסיאתיות הצומחות במהירות ואשר אמורות להוביל את הצמיחה העולמית השנה, החלו לסגת מתוכניות התמיכה שלהן בשווקים.

מתחילת השנה, הממשל בסין העלה את שיעור רזרבות המזומנים הנדרש מהבנקים המסחריים כנגד מתן האשראי, וכך עשתה גם הודו. הסיבה לכך היא עליית מחירים חדה בשתי המדינות, שבאה לידי ביטוי במחירי הנדל"ן, המזון ועוד.

מדד MSCI אסיה פסיפיק ללא יפן ירד ב-1.1% ל-416.67 נקודות.

מומבאי הגיבה להעלאת הריבית

מניות הבנקים ההודים ICIC ובנק Baroda איבדו גובה במומבאי לאחר העלאת הריבית בהודו ביום שישי.

מניות אחרות במומבאי, הרגישות גם הן לשינויים בריבית, ריכזו עניין רב, ביניהן: חברת הנדל"ן DLF ויצרנית כלי הרכב טאטא .

מניות האנרגיה והכרייה BHP ביליטון , ריו טינטו ופוסקו ריכזו עניין על רקע ירידת מחיר הנפט בבורסת הסחורות של ניו יורק.

בזווית הישראלית, Dragonfish, חטיבת B2B עצמאית של 888 , חתמה על הסכם לאספקת שירותי קזינו ל-bwin איטליה, חברה בת של bwin.

מניית קבוצת עטיה המשיכה במומנטום חיובי. הסיבה, ככל הנראה, נעוצה בהודעה שפרסמה החברה אתמול, לפיה הדירקטוריון החליט להמשיך ולבחון אפשרות כניסה לתחום האנרגיה הסולארית בישראל, באמצעות שיתוף פעולה עם בית השקעות ישראלי וחברה בינלאומית.