גורדון בראון מציע: עמוד אינטרנט אישי לכל אזרח בבריטניה

על-פי תוכניתו של בראון, לכל תושב בבריטניה יוקם עמוד באמצעותו יוכל לבצע שלל פעולות מול משרדי הממשלה, בהן תשלום מסים, חידוש רישיון נהיגה וכדומה

‎‎ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, הודיע על כוונתו ליישם תוכנית מקיפה לחיבור כל בית בממלכה לאינטרנט מהיר, כדי לחסוך מיליארדי ליש"ט מההוצאות על שירותים ציבוריים.

על-פי תוכניתו של בראון, לכל תושב בבריטניה יוקם עמוד אינטרנט אישי, באמצעותו יוכל לבצע שלל פעולות מול משרדי הממשלה, בהן תשלום מסים, חידוש רישיון נהיגה וכדומה. את פרטי התוכנית יחשוף בראון ביום ד' הקרוב, בעת הדיונים על תקציב המדינה.

בראון אמר כי הוא מצפה ליישום מלא של התוכנית עד שנת 2020, כאשר הגישה לאינטרנט מהיר והעמוד האישי לכל אזרח אמורים להפוך למציאות בפרק זמן של ארבע שנים בלבד.

"אני רוצה שבריטניה תהיה המובילה העולמית בכלכלה דיגיטלית, מהלך שייצור כרבע מיליון משרות חדשות בעשר השנים הקרובות ויחסוך למדינה עשרות מיליארדי ליש"ט", אמר ראש הממשלה ממפלגת הלייבור.

האיגודים המקצועיים בבריטניה יצאו נגד הכרזתו של בראון, וטענו כי התוכנית תגרום דווקא לאובדן של עשרות אלפי משרות בסקטור הציבורי. עוד ציינו נציגי האיגודים המקצועיים כי מדובר בתוכנית שעלולה לסכן את המידע האישי של האזרחים, בעיקר לנוכח רמת אבטחת המידע הנמוכה בבריטניה. ‏‏‎‎‏