רשות ההגבלים העסקיים מנהלת חקירה נגד שתי יצרניות גבס

הרשות פשטה הבוקר על משרדיהן של החברות אורבונד ויהודה יצוא יבוא ■ כלפי שתי החברות מופנה לכאורה חשד להסדר כובל ופגיעה בתחרות

רשות ההגבלים העסקיים מנהלת חקירה בעניינן של שתי יצרניות הגבס אורבונד ויהודה יצוא יבוא, לאחר שזו פשטה הבוקר על משרדיהן של החברות. לפי הערכות בענף, כלפי שתי החברות מופנה לכאורה חשד להסדר כובל ופגיעה בתחרות.

חברת אורבונד תעשיות גבס ומוצריו היא יצרנית לוחות גבס בבעלות קבוצת קנאוף הגרמנית. לחברת אורבונד מפעל באזור התעשייה אלון תבור הסמוך לעפולה, המשתרע על פני 58 דונם ושפועל מאז 1993. קונצרן קנאוף רכש את החברה מידי קבוצת טד אריסון ב-1999. מאז הקמתה ייצרה חברת אורבונד יותר מ-150 מיליון מ"ר לוחות גבס לתעשיית הבנייה המקומית.

חברת יהודה יצוא יבוא, בבעלות שלמה גוטפריד, עוסקת בתחום התקרות האקוסטיות והגבס. משרדיה הראשיים של החברה נמצאים ברחוב פרופסור שור באזור התעשייה של חולון אך בבעלותה סניפים בפריסה ארצית.

רשות ההגבלים העסקיים, בראשות הממונה רונית קן, אישרה כי "מתקיימת חקירה בעניינן של חברת אורבונד וחברת יהודה יצוא יבוא בע"מ בחשד לעבירות על חוק ההגבלים העסקיים בתחום הגבס".

רשות ההגבלים אישרה בנובמבר 2008 מיזוג בתנאים מגבילים בין חברת אורבונד תעשיות גבס לבין קיבוץ גשר ומחצבות גבס גשר. במסגרת המיזוג היו אמורים חברת אורבונד וקיבוץ גשר להקים אגודה שיתופית שמטרתה הפעלת מחצבה לאבן גבס במחצבת "דושן".

אורבונד היתה אמורה להחזיק ב-51% מהאגודה וקיבוץ גשר היה אמור להחזיק 49% מהזכויות באגודה. אולם לאחר מתן אישור המיזוג הודיעו החברות כי אין אפשרות לקיים את העסקה המתוכננת והמיזוג בסופו של דבר לא יצא אל הפועל.

בהתייחס לחקירת רשות ההגבלים נמסר מהנהלת אורבונד כי "עובדי החברה ומנהליה נתנו אפשרות לחיפוש חופשי בכל חומר שברשותם, הן הכתוב והן הממוחשב. עם קבלת תוצאות בדיקת הרשות נדאג לפרסמן".

חברת יהודה יצוא יבוא סירבה להגיב.