עיתונאי רשות השידור הגיעו להסדר על הסכמי שכר חדשים

בצעד נוסף לקראת הרפורמה ברשות הוחלט כי העיתונאים לא ייאלצו להגיע ולחתום על שעון הנוכחות בפועל ■ עוד קיבלו העיתונאים פיצוי של ערך הישגי הטכנאים בדיוניהם, וסוכם על סולם דרגות חדש ועל העלאות בדרגה

צעד נוסף לקראת הרפורמה ברשות השידור: אחרי ועדי ההסתדרות, גם עיתונאי הרשות הגיעו להסדר על הסכמי שכר חדשים עם משרד האוצר. אתמול (ב') בלילה, לאחר יום דיונים, הצליחו נציגי העיתונאים לנסח את הסכם השכר החדש לפיו יעבדו אנשי רשות השידור ביום שאחרי חתימת הרפורמה.

בישיבה השתתפו הממונה על השכר באוצר, אילן לוין; מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר;
ויו"ר אגודת העיתונאים, דני זקן.

אחת הסוגיות המשמעותיות הקשורות למגזר העיתונאים ברשות היתה נושא חתימה על שעון נוכחות. הוחלט כי עיתונאי הרשות שאינם נמצאים במערכותיהם ידווחו פעמיים ביום על שעות העבודה, אולם לא ייאלצו להגיע ולחתום על השעון בפועל.

עוד קיבלו העיתונאים פיצוי של ערך הישגי הטכנאים בדיוניהם, וסוכם על סולם דרגות חדש ועל מבנה העסקה התואם את הייחודיות שבעבודת העיתונאי. העיתונאים, ש-350 מהם יפרשו ברפורמה, יעלו בדרגה.

בכך הושלמו סופית שני חלקים עיקריים ברפורמה, כאשר כעת נותר לדון על המבנה הארגוני החדש של רשות השידור.

לדברי יו"ר אגודת העיתונאים, דני זקן, "אנחנו שמחים על אף שלא השגנו את כל מה שרצינו. הבטחנו את מעמדם המוביל של העיתונאים במסגרת הרשות ושמרנו על מעמד השידרו הציבורי. הרפורמה שתיחתם תחזיר לטלוויזיה מעמד מרכזי בשידור הציבורי".

לדבריו, "האוצר התחייב על איתנות פיננסית של הרשות באמצעות מימון הסכמי הפרישה".