יום לפני פרסום הדו"חות: כלכלני סיטי מעלים מחיר יעד לכי"ל

מחיר היעד עולה מ-50 ל-52 שקל, 4% בלבד מעל מחיר המניה בשוק כך שדירוג ההמלצה נותר על "החזק" ■ יואב בורגן: מחיר יעד של 70 שקל למניה

יום לפני פרסום הדוחות השנתיים של חברת כיל החליטו כלכלני סיטי להעלות את מחיר היעד למניה מ-50 ל-52 שקל. עם זאת, גם מחיר היעד החדש גבוה בכ-4% בלבד מעל מחיר המניה בשוק כך שדירוג ההמלצה נותר על "החזק".

הטריגר העיקרי להעלאת מחיר היעד הן ההודעות של כיל בימים האחרונים על חתימת חוזים גדולים למשלוחי אשלג להודו. בנוגע לרבעון הרביעי מעריכים בסיטי שכיל תציג רווח של 17 סנט למניה, ותחלק דיבידנד של 11 סנט למניה. בשנת 2009 כולה צפויה החברה להציג הכנסות של כ-4.62 מיליארד דולר ורווח של 64 סנט למניה.

הפוקוס של המשקיעים, עם זאת, יהיה כמובן על התחזיות ל-2010. השנה, מעריכים בסיטי, תרשום כי"ל הכנסות של כ-5.09 מיליארד דולר ורווח של 71 סנט למניה.

כימיקלים לישראל, נזכיר, הודיעה אתמול (ב') כי חתמה על חוזים נוספים לאספקת אשלג למספר לקוחות בהודו בהיקף של 430 אלף טון אשלג, כולל כמות אופציונלית בהיקף של 90 אלף טון נוספים. זאת לאחר שבשבוע שעבר דיווחה על חוזה בהיק מיליון טון אשלג. כמו החוזה משבוע שעבר, החוזים החדשים הינם במחיר של 370 דולר לטון למשך שנה החל מאפריל 2010. כתוצאה מחוזים אלו, מכירות האשלג של כי"ל להודו יהיו הגבוהות ביותר מאז ומעולם והם מדגישים את חשיבותה של הודו כשוק מרכזי של כי"ל.

האנליסט יואב בורגן מלידר שוקי הון מציין כי "ככלל, אנו צופים לרבעון נוסף של חזרה למסלול של צמיחה מואצת בתחומי פעילותה העיקריים של כיל, אם כי רבעון מעט חלש יותר מן הקודם מסיבות של עונתיות. באשר לסגמנט האשלג, להערכתנו המכירות הכמותיות יעמדו על סדר גודל של 800 אלף טון (לעומת 939 אלף טון ברבעון הקודם, ו-501 אלף טון ברבעון המקביל), לפי מחיר ממוצע גבוה יחסית של כ-500 דולר לטון - זאת, בעיקר בזכות המשך המכירות להודו לפי מחיר של 460 דולר לטון בהתאם לחוזים הקודמים של כיל בהודו".

מכירות האשלג המואצות בהודו (החוזים האחרונים של כיל, העסקאות המהותיות של תאגידי ייצוא האשלג קנפוטקס הצפון-אמריקני ו-BPC הרוסי), מצטרפים לשלל אינדיקציות הולכות ומתגברות (בעוצמתן ובכמותן) באשר להתאוששות המשמעותית בשוקי האשלג הגלובליים בשנת 2010.

מעבר לכך, צופים בלידר שוקי הון להמשך השיפור המשמעותי במכירות סגמנט המוצרים התעשייתיים של כיל, לכ-337 מיליון דולר, על רקע ההתאוששות בביקושים למעכבי בעירה מבוססי-ברום עבור תעשיית המוליכים - למחצה הגלובלית. התמהיל העסקי המגוון הנ"ל של כיל, אשר נוצר גם בזכות מגזר מוצרי התכלית שמצליח לשמור על יציבות יחסית למרות המשבר העולמי (בורגן צופה מכירות רבעוניות של כ-343 מיליון דולר). בשורה התחתונה ממשיכים בלידר להמליץ על כיל ב"קנייה", עם מחיר יעד של 70 שקל.