מחירון הרכב של יד2 יהפוך למחירון הרשמי של איגוד שמאי הביטוח

בניגוד למחירון לוי יצחק, ששלט בשוק ביד רמה במשך שנים ארוכות, מתבסס מחירון יד2 על מחקר סטטיסטי המתבצע על ההתנהלות של שוק הרכב בישראל, כפי שהוא משתקף באתר יד2

כחצי שנה לאחר ששבר בנק מזרחי-טפחות את המונופול של לוי יצחק והחל להשתמש במחירון הרכב של אתר יד2, יוצא איגוד שמאי הביטוח בישראל במהלך מהפכני בענף - ובימים אלה הודיע על שיתוף-פעולה רשמי עם מחירון הרכב של יד2, במסגרתו יהפוך זה למחירון הרשמי של האיגוד.

במסגרת שיתוף-הפעולה יופעל צוות היגוי משותף למחירון ולאיגוד, ותוצע פלטפורמה חדשה לציבור למפגש ישיר עם שמאי הרכב בישראל: גולשי המחירון יוכלו לקבל ייעוץ והכוונה מקצועית אונליין על-ידי שמאים מומחים בפורום ייחודי וראשוני בישראל.

בניגוד למחירון לוי יצחק, ששלט בשוק ביד רמה במשך שנים ארוכות, מתבסס מחירון יד2 על מחקר סטטיסטי המתבצע על ההתנהלות של שוק הרכב בישראל, כפי שהוא משתקף באתר יד2.

באתר טוענים כיום לפרסום של כ-85% מהרכבים בישראל. "לאיגוד שמאי הביטוח יש עניין לבנות מחירון רכב שייתן מענה בזמן אמת לשווי רכב עדכני ונכון", אומר אומר עזרא שוהם, יו"ר איגוד שמאי הביטוח בישראל. "שווי הרכב יתבסס על ניתוח זמן שוק מיידי, כלומר - מזמן פרסום המודעה ועד לזמן מכירת הרכב, מה שייתן מחירי היצע וביקוש לפי שוק אמיתי".

לדבריו, "אני מאמין כי החבירה שלנו למחירון הרכב של יד2 תאפשר אלטרנטיבה ראויה למחירונים הקיימים. המחירון מבוסס על קריטריונים שמאיים, והוא יהיה עממי ולא יושפע מפרסומים כאלה ואחרים".

רועי שגב, סמנכ"ל אתר יד2, מספר כי 400 אלף גולשים בחודש מתעדכנים במחירון הרכב של האתר: "אני שמח שאיגוד שמאי הביטוח בישראל בחר בנו כמחירון הרשמי של האיגוד", אמר שגב. "הבחירה מעידה על כך שהמחירון הוא מחירון השוק המהימן ביותר".