נעילה מעורבת באירופה על רקע החששות ליוון ופורטוגל

מסתמן: האיחוד האירופי לא תומך בחבילת חילוץ ליוון ■ פיץ' הורידה את דירוג האשראי של פורטוגל ■ הייצור התעשייתי בטיוואן עלה בשיעור החד ביותר מזה 35 שנה וחיזק ההערכות כי איזור אסיה אכן מתאושש במהירות מהמשבר

שוקי אירופה ננעלו במגמה מעורבתשבין עלייה של 0.2% לירידה של 0.1%, על רקע חוסר הוודאות הנמשכת לגבי עתידה של יוון. עפ"י המסתמן, ולמרות פרסומים קודמים, האיחוד האירופי לא תומך בחבילת חילוץ ליוון, וזאת לקראת התכנסות המנהיגים האירופים בבריסל בימים ה' ו-ו'.

ואם לא די בכך - סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית, פיץ', הורידה את דירוג האשראי של פורטוגל ל"-AA" מ"AA". תחזית הדירוג על ה-IDR - Issuer Default Raiting ארוך הטווח הינה שלילית. הורדת הדירוג משקפת את ביצועי החסר המשמעותיים של התקציב הפורטוגלי בשנת 2009. "ההיקף המשמעותי של החוב התקציבי והחולשה בנתונים המאקרו כלכליים ובמבנה הכלכלי במדינה הובילו להפחתת דירוג האשראי הפורטוגלי",אמר דאגלס רנוויק, דירקטור בפיץ'.

נעילה חיובית באסיה

שוקי אסיה ננעלו בעליות בהמשך לנעילה החיובית אמש (ג') בוול סטריט ולאור עלייה בביקושים למתכות ומוליכים למחצה. מדד MSCI אסיה פסיפיק עלה ב-0.3% ל-124.79 נקודות. מדד ניקיי של טוקיו נסגר בעליות לאחר שהייצוא מיפן טיפס בפברואר בקצב המהיר ביותר מזה 30 שנה. בנוסף, הייצור התעשייתי בטיוואן עלה בשיעור החד ביותר מזה 35 שנה וחיזק את ההערכות כי איזור אסיה אכן מתאושש במהירות מהמשבר הפיננסי העולמי.

מניות הכרייה BHP ביליטון וריו טינטו ריכזו עניין לאור סימנים לעלייה בביקושים לפלדה.

סנוק הסינית ובריטיש גז צפויות לחתום על הסכם משמעותי בתחום הגז הטבעי.

סמסונג אלקטרוניקס והייניקס סמיקונדקטור עוררו עניין לאור סימנים לעלייה בביקושים למוליכים למחצה.