משרד רה"מ מקפיא את בחירת יועץ התקשורת לרפורמת נתניהו

המשרד החליט להקפיא את ההתקשרות המתוכננת עם חברת GCS, "לאחר שהוחלט לעת עתה שלא להיעזר במשרד חיצוני"

משרד ראש הממשלה החליט להקפיא את ההתקשרות המתוכננת עם חברת GCS, שזכתה בשבוע שעבר במכרז שערך לבחירת יועץ תקשורת חיצוני לנושא הרפורמה בתכנון ובבנייה - כך נודע ל"גלובס".

לדברי דוברת המשרד, "לאחר העברת חוק התכנון והבנייה בקריאה ראשונה בכנסת ברוב קולות וכן בשל החלטת ועדת השרים לתת זמן נוסף לשמיעת הציבור, הוחלט לעת עתה שלא להיעזר במשרד חיצוני". ההודעה נמסרה לחברה אתמול, יום לאחר שמגזין G של "גלובס" ביקש את תגובת המשרד לטענות משרדים שהפסידו במכרז לפיהן המכרז נתפר למידותיה של GCS, שהינה בבעלות אלי דוידוביץ', יפתח קרמר וטל זילברשטיין - מי שלאחרונה פורסם כי הפך ליועץ סתרים של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הטענות, שנגעו בין השאר לזמן הקצר שעבר בין מתן הפרזנטציות בפני המשרד לבין ההחלטה על הזוכה, נידחו על-ידי המשרד כ"מגוחכות ומשוללות כל יסוד עובדתי", בין השאר מאחר שחברי הועדה שהעריכו את איכות המציעים לא היו חשופים להצעות המחיר. פירוט של הטענות ותגובת המשרד יופיע ביום חמישי הקרוב במגזין G.

בעוד כחודשיים ייבחן שוב הצורך בהתקשרות עם GCS. ההערכה היא שבמידה שהרפורמה תעבור בכנסת גם בקריאה שניה ושלישית, ההתקשרות לא תצא לפועל. ל"גלובס" נודע כמו כן, כי GCS הגיעה למקומות הראשונים בדירוג המתמודדים במכרז בכל הנוגע לפרמטרים של איכות, אולם לא הגיעה למקום הראשון. החברה זכתה במכרז מאחר והצעתה הגיעה למקום הראשון בשקלול עם פרמטר המחיר. ממשרד ראש הממשלה נמסר שהצעת המחיר שלה היתה "נמוכה באופן משמעותי מסכום המקסימום שנקבע במכרז שהוא עשרים אלף שקל בחודש".

לטענת גורמים המקורבים למכרז, דובר בהצעה של כ-14-15 אלף שקל בחודש שלא היתה הנמוכה ביותר. משרד רה"מ סירב לחשוף את הנתון המדויוק.