השכר בפיננסים: אנליסט בכיר משתכר 20 אלף שקל בחודש

רמות השכר לעובדי שוק ההון עלו ברבעון הראשון עד כ-12% ■ ברבעון הראשון של 2010 נרשמה עלייה של 5% בביקושים לכ"א בתחום הפיננסי-חשבונאי ■ הביקושים לכ"א נמוכים בכ-35% ביחס לביקושים שהיו ערב המשבר הכלכלי בשנת 2008

ברבעון הראשון של שנת 2010 נרשמה עלייה של 5% בביקושים לכוח אדם בתחום הפיננסי-חשבונאי בישראל לעומת הביקושים שנרשמו ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, מניתוח הנתונים עולה כי סך כל הביקושים לכוח אדם בתחום זה כיום נמוכים בכ-35% ביחס לביקושים שהיו ערב המשבר הכלכלי בשנת 2008, כך מפרסמת חברת נקודת פתיחה, שגם עדכנה את אינדקס השכר לבעלי תפקידים בתחום זה במארס.

אהוד כהן, מנכ"ל חברת ההשמה נקודת פתיחה מציין כי "תחושת הרווחה והביטחון שאפיינה את מקבלי ההחלטות אינה כבעבר, וכל תוספת תקן נבחנת במשנה זהירות טרם קבלת האישור לגיוס". כהן גם ציין כי "בשוק ההון ישנה התפלגות דומה להתפלגות הביקושים בתחום החשבונאי, אם כי חדה יותר: ברבעון הראשון של 2010 נרשמה עלייה בשיעור של 25% בביקושים לכ"א בתחום זה ביחס לרבעון המקביל אשתקד,אולם ביחס לרבעון האחרון של שנת 2009 נרשמה ירידה של כ-15%".

עיקר הדרישה לכ"א בתחום שוק ההון הינה למשווקי השקעות, אנליסטים ולעובדים בתחום הברוקרג' העוסקים במסחר מול מוסדיים.

עם זאת, בניגוד לתחום החשבונאי, עלו רמות השכר בשוק ההון ברבעון הראשון של שנת 2010 בשיעור של עד כ-12%. כהן מציין כי נתון זה אינו כולל את העמלות והבונוסים להם זוכים העובדים בשוק ההון. כתוצאה מכך זוכים עובדי השיווק, המסחר והברוקרג' לתוספות שכר גבוהות מאד.

ברמות השכר לא נרשם שינוי מהותי ברבעון הראשון של 2010, זאת לאחר שבשנת 2009 נרשמה ירידה ברמות השכר המוצע בתחום החשבונאי בשיעור של כ-15% בממוצע.

עיקר הירידה בביקושים בתחום החשבונאי הינה למשרות בכירות או מקצועיות ברמה בינונית ומעלה, כגון מנהלי כספים וסמנכ"לי כספים בכירים, כלכלנים בכירים או בעלי נסיון מקצועי ספציפי. ירידה חדה במיוחד חלה בביקוש לעוזרי חשבים ועוזרי מנהלי כספים, ככל הנראה בשל נטיית הארגונים לוותר על משרות אלה בתקופה זו.

כהן ציין כי ירידה זו בביקושים יוצרת היצע גדול ואיכותי של מועמדים מתאימים המתמודדים על כל משרה כזו שנפתחת או מתפנה.

טבלת שכר
 טבלת שכר