מהי המניה הנרכשת ביותר בקרב מנהלי התיקים ב"גלובס"?

התשובה: מניית הנדל"ן לוינשטין, הנסחרת ביתר והציגה מתחילת השנה תשואה של 57.64% ■ סקירה שבועית של המגמות והשינויים בקרב עשרות אלפי תיקי ההשקעות הוירטואלים ב"גלובס"

שבוע עמוס עבר על הבורסה בתל-אביב רגע לפני יציאתה לחופשת חג הפסח, זאת כאשר הגיעה לשיאה עונת פרסום הדוחות הכספיים המסכמים את שנת 2009. את מרכז הבמה תפסו הבנקים אשר הציגו זינוק ברווחים וככל הנראה לפחות מבחינתם, המשבר כבר מאחורינו.

אך עם זאת ולמרות חגיגות הרווחים של המערכת הבנקאית, לא עשה הדבר רושם רב על עשרות אלפי מנהלי תיקי ההשקעות הוירטואלים שבאתר "גלובס", שכן אף לא אחת ממניות הבנקים נמצאת ברשימת המניות הנרכשות ביותר.

בראש טבלת המניות הנרכשות ביותר בתיקי ההשקעות עומדת חברת הנדל"ן לוינשטין הנסחרת בין מניות היתר שהציגה תשואה של 57.64% מתחילת השנה. לוינשטין טרם פסרמה את דוחותיה לרבעון הנועל של 2009 ולשנה כולה, אך בראיון שהעניק שאול לוטן, מנכ"ל ובעל השליטה, ל"גלובס", העריך את עסקי הנדל"ן המניב של לוינשטין ב-700 מיליון שקל. לפני כחודשייים הודיעה החברה כי היא נערכת לקראת הנפקת חברה בת בבעלות מלאה שתרכז את נכסיה המניבים.

במקום השני נמצאת מניית יתר נוספת, הפעם מהתחום הטכנולוגי - מניית סטאר נייט , חברה השולטת ב"אס.די.אס" העוסקת בייצור מכשירים אלקטרו-אופטיים ומוצרי בטיחות מגומי. סטאר נייט שפרסמה את דוחותיה לפני שלושה ימים, סיימה את שנת 2009 ברווח נקי של 14.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של 12.85 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

בהמשך רשימת המניות הנרכשות ביותר נמצאות על פי הסדר הבא: אפריקה , מודיעין יהש וגבעות יהש .

התמונה נהיית מורכבת יותר כאשר בוחנים את חמשת המניות הנמכרות ביותר בתיקים. מרשימה זו עולה כי את המקום הראשון תופסת סטאר נייט, ולאחריה אפריקה, האם מנהלי התיקים עשו 'סיבוב' במניות אלו?

במקום השלישי נמצאת מניית גבעות יהש אשר נמצאת בטבלת הנמכרות זה השבוע השלישי ברציפות, במקום הרביעי דרבן ולאחריה טבע .

[לטבלת הדירוגים]

טבלאות דירוגי המניות של "גלובס" מתבססות על פעולות קנייה ומכירה של עשרות אלפי מנהלי תיקים וירטואלים באתר, ובשל כך אין לראות בהן כל המלצה שהיא, אלא מטרתן היא אחת - לשקף את הפעילות הפיננסית הוירטואלית שמאפשרת פלטפורמה זו ב"גלובס".

[לפתיחת תיק השקעות]