עוד שביתה בבריטיש איירוויס - עד כה הפסידה 31 מיליון דולר

השביתה הנוספת תימשך 4 ימים ■ החברה מעריכה כי כ-60 אלף נוסעים ייפגעו מהשביתה, כולל ביטול 30% מהטיסות ארוכות-הטווח ■ "יש סיכוי גבוה שחלק מהלקוחות לא יחזרו לבריטיש"

צוות המטוסים של בריטיש איירוויס ממשיכים בשביתה במחאה על קיצוצי משרות ושכר- ועדיין לא מסתמן הסכם בין ההנהלה והעובדים, כאשר מנכ"ל החברה ווילי וולש לא נפגש עם מנהיג איגוד העובדים טוני וודלי מאז ה-19 במרץ.

השביתה הראשונה של 16 אלף דיילי החברה הסתיימה ב-22 במרץ ועלתה לחברת התעופה 21 מיליון ליש"ט (31 מיליון דולר), ושביתה נוספת החלה הלילה בחצות ותימשך ארבעה ימים עד ה-30 במרץ.

בריטיש איירוויס, המתמודדת עם השביתה הראשונה בחברה מזה כמעט 15 שנה, מעריכה כ-60 אלף נוסעים ייפגעו מהשביתה כולל ביטול 30% מהטיסות ארוכות הטווח. למרות זאת היא עושה מירב המאמצים לצמצם את הנזקים: היא חכרה מטוסים מהמתחרות, גייסה עובדים מתנדבים ושריינה לחלק מהנוסעים מקומות בחברות אחרות.

בריטיש צפויה להטיס יותר מ-180 אלף נוסעים במשך השביתה, 75% מההזמנות. מבין אלו שהושפעו מהביטולים, שכוללים 45% מהטיסות לאירופה מהית'רו, 18% הועברו לטיסות של חברות אחרות בתאריכים שונים.

"עד כה, בריטיש עשתה עבודה לא רעה בשמירה על לוח זמני טיסות סביר", אומר האנליסט גארי זונבלד. "עדיין יש סיכוי גבוה שחלק מהלקוחות, בייחוד הנוסעים היוקרתיים, לא יחזרו לבריטיש".

אנדרו אור, אנליסט בכיר של סיטיגרופ, מעריך כי שביתה בת שבעה הימים עלולה לגרום לחברה הפסד של 105 מיליון ליש"ט. זאת כאשר מנהל הכספים של החברה, קית ויליאמס, העריך מוקדם יותר החודש כי החברה תרשום הפסד שיא של 600 מיליון ליש"ט ברבעון הראשון של השנה.