"ישראל תצטרך לכבוש מחדש את עזה ולחסל את שלטון חמאס"

(עדכון) - שר האוצר יובל שטייניץ בראיון לקול ישראל: "ישראל לא תוכל להשלים עם התחמשות חמאס בטילים ארוכי-טווח" ■ בכירי צה"ל: "אם לא יהיה שקט בחג, חמאס יצטרך להישאר בבונקרים" - כך דווח בגלי צה"ל

יומיים לאחר תקרית האש הקשה על גבול הרצועה, שגבתה את חייהם של שני לוחמי גולני וגרמה לפציעתם של שניים נוספים, שר האוצר יובל שטייניץ שחרר התבטאות חריפה בראיון ברשת ב' של קול ישראל. "ישראל לא תוכל להשלים עם התחמשות חמאס בטילים ארוכי טווח", אמר שטייניץ. "אם לא תהיה ברירה, תצטרך ישראל לכבוש מחדש את רצועת עזה ולחסל את שלטון חמאס.

שר האוצר התייחס גם למשבר ביחסים בין ישראל לארצות הברית. "לחץ אמריקני על ישראל אינו מועיל ואינו הוגן, משום שממשלת נתניהו עשתה מחוות ענקיות לפלסטינים: מתן האפשרות לשפר את הכלכלה הפלסטינית והקפאת הבנייה", טען שטייניץ. "יש להבהיר לארצות הברית שהתחושה שנוצרה במזרח התיכון היא שוושינגטון פחות ידידותית".

"אם לא יהיה שקט בחג - חמאס יצטרך להישאר בבונקרים"

גלי צה"ל מדווח הבוקר (א') על איום מפורש ששולחים בכירי צה"ל לכיוונם של אנשי חמאס בעזה. "אנו עוקבים אחר חמאס, ובודקים האם הוא מתכוון לאכוף את השקט ולממש את האחריות שלו על הארגונים האחרים", אומר הבוקר גורם צבאי בכיר, "אם בישובים הישראלים לא יהיה שקט בערב החג, גם בכירי הארגון יצטרכו להישאר בבונקרים".

גורם בכיר אחר אמר, שאם חמאס לא יאכוף את השקט על הארגונים האחרים ברצועה, התגובה הישראלית תהיה "קשה מאוד", כלשונו. בצה"ל אומרים שעל אף שחמאס לקח אחריות על האירוע ביום שישי, הארגון היה מעורב בתקרית רק באופן שולי. גורמי ביטחון הסבירו כי העניין הזה מצביע על מצוקה אמיתית של חמאס שרוצה להוכיח לארגונים קיצוניים ממנו כי גם הוא פועל נגד ישראל. אם תימשך, עלולה המגמה הזו להוביל בסופו של דבר להסלמה שאף אחד מהצדדים לא באמת רוצה בה.

שני ההרוגים בתקרית יובאו היום למנוחת עולמים: רב סרן אלירז פרץ, סגן מפקד גדוד 12 של גולני, ייטמן בשעה 11:00 בחלקה הצבאית בהר הרצל בירושלים. פרץ התגורר עם אשתו וארבעת ילדיו בשכונת "גבעת היובל" בעלי, המיועדת להריסה כיוון שנבנתה באופן בלתי חוקי; ביתו של שכנו רב סרן רועי קליין, קצין גולני שקיבל את עיטור העוז לאחר שנפל במלחמת לבנון השנייה, נמצא גם הוא באותה השכונה, ומיועד גם הוא להריסה. סמל ראשון אילן סביאטקובסקי, ההרוג השני בתקרית, יובא למנוחות בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בעירו ראשון לציון.

בבית החולים סורוקה בבאר שבע מאושפזים עדיין שני פצועים מתקרית הירי בעזה: מצבו של סמל גיא אלמקייס, שנפגע מרסיסים, מוסיף להיות קשה אך יציב. אתמול הוא עבר ניתוח להוצאת כמה מהרסיסים שספג בליבו ובבטנו, ובימים הקרובים הוא עתיד לעבור ניתוחים נוספים. הפצוע השני בתקרית מאושפז במצב קל במחלקה האורתופדית כשהוא סובל מרסיסים ברגלו.