השבוע החלש בחודשיים: גיוסים של 500 מיליון שקל בקרנות

הקרנות המנייתיות רשמו גיוסים קלים של כ-50 מיליון שקל, ואילו קרנות אג"ח חברות וכללי גייסו כ-600 מיליון שקל

קצב הגיוסים בתעשיית קרנות הנאמנות נחלש בשבוע האחרון, בהמשך לתנודתיות שפקדה את השווקים. בסיכום שבועי גייסה תעשיית הקרנות כ-300 מיליון שקל, ובנטרול הקרנות הכספיות שפדו כ-180 מיליון שקל, גייסו הקרנות המסורתיות כ-500 מיליון שקל או קצב גיוס יומי של כ-100 מיליון שקל - הנמוך ביותר בחודשיים האחרונים. כך מוסר הבוקר (א') רוני אפטר - מנהל קשרי יועצים ממיטב בית השקעות.

הקרנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) רשמו גיוסים קלים של כ-50 מיליון שקל שמתחלקים באופן שווה בין הקרנות המתמחות במניות בישראל לבין הקרנות המתמחות במניות בחו"ל, ואלו האחרונות רושמות את השבוע הטוב ביותר שלהן השנה.

בקרנות אג"ח חברות וכללי נרשמה בשבוע שעבר האטה בקצב הגיוסים, זאת על רקע ירידות השערים שנרשמו במדדי אג"ח הקונצרניות בשבוע החולף: מדד אג"ח קונצרני כללי ירד בכ-0.4%, מדד תל-בונד 20 רשם ירידה של כ-0.6% ואילו מדד תל-בונד 40 התממש בכ-0.7%. בסיכום שבועי גייסו קרנות אג"ח חברות וכללי כ-0.6 מיליארד שקל או קצב גיוס יומי של כ-115 מיליון שקל - קצב הגיוסים הנמוך ביותר בחודשיים האחרונים.

בסיכום שבועי רשמו הקרנות השקליות פדיונות של כ-90 מיליון שקל , בעוד קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד רושמות פדיונות גבוהים במקצת, שהסתכמו בכ-110 מיליון שקל. יחד עם זאת, יש לציין כי במרבית ימי השבוע נרשמו גיוסים בקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד, ואילו באחד מן הימים נרשמו פדיונות חריגים, אשר ייתכן ונגרמו עקב שינוי פנימי באחד מן הגופים המוסדיים הגדולים שהסיטו את הכסף לאפיקים אחרים בתעשיית הקרנות, כדוגמת קרנות אג"ח חברות וכללי.

עוד מציינים במיטב כי הקרנות הכספיות רושמות את השבוע החלש ביותר שלהן בחודש וחצי האחרונים, זאת לאחר שסבלו מיציאת כספים נוספת של כ-180 מיליון שקל, זאת דווקא בשבוע בו רשם מדד המק"מ עלייה של כ-0.1% - העלייה הגבוהה ביותר מבין האפיקים הסולידיים. קרנות אגד חוץ ממשיכות לבלוט בגיוסים נאים לאחר שרשמו כניסת כספים של כ-40 מיליון שקל בשבוע החולף. סך הנכסים המנוהל בקרנות אגד חוץ עומד נכון להיום על כ-800 מיליון שקל, זאת לאחר גידול של כ-17% שנרשם בנכסיהן רק בחודש החולף.

מתחילת החודש צמחה תעשיית קרנות הנאמנות בכ-3.6 מיליארד שקל, המיוחסת לגיוסים נטו של כ-2.3 מיליארד שקל ולעליית ערך נכסי הקרנות בכ-1.3 מיליארד שקל. תעשיית הקרנות מנהלת כיום כ-141.6 מיליארד שקל.

[אתר קרנות נאמנות]