מדד אמון הצרכנים של "גלובס" עלה במארס לשיא של 10 שנים

המדד עלה במארס ב-1.8 נקודות ל-103.3 נקודות ■ נתון המגמה, המבוסס על ממוצעים תלת-חודשיים נעים, נמצא ברמת שיא של 13 שנים ■ להורדת חוברת המדד

מדד אמון הצרכנים של "גלובס" בשיתוף קסלמן וקסלמן, PwC ישראל, עלה במארס 2010 ב-1.8 נקודות ל-103.3 נקודות (1996 = 100), בהמשך לעלייה של 5.6 נקודות בפברואר ושל 3 נקודות בינואר. נתון המגמה של המדד, המבוסס על ממוצעים תלת-חודשיים נעים, רשם עלייה של 3.4 נקודות ל-100.2 נקודות. זו הרמה הגבוהה ביותר אליה מעפיל נתון המגמה של המדד מאז מארס 1997.

לפי שעה אין סימן לכך שלמשבר המדיני עם ארה"ב או להסלמה בזירה הביטחונית יש השפעה על הערכות וציפיות הציבור. יתר על כן, במבט עולמי נציין, כי ישראל יוצאת דופן מבחינה זו בהשוואה למדינות המתועשות שמחוץ לאסיה המזרחית.

העלייה במדד ברבעון הראשון נבעה בעיקר משיפור חד בהערכות הציבור לגבי המצב הכלכלי השוטף במשק. בסוף מארס עמד הנתון השוטף של המאזן נטו - הפער בין משיבים אופטימיים לפסימיים - על רמת שיא של מינוס 1.2 נ"א. אין כמעט תקדים לשוויון הזה בין אופטימיים לבין פסימיים ברכיב זה אשר באופן מסורתי נותר ברמות נמוכות בהרבה מאפס גם בתקופות של גאות כלכלית.

סקר המדד, בעריכת מכון סמית, מגלה עוד כי במארס 2010 נרשמה ירידה, לראשונה מזה חמישה חודשים, בשיעור הנכונות לרכוש מוצרים בני-קיימא. שיעור הנכונות ירד במארס ב-0.3 נ"א לרמה של 32.9% מכלל המשיבים, לאחר שבינואר עלה בנקודת אחוז. למרות הירידה הקטנה, רמת הנכונות במארס עדיין גבוהה, ודומה למדי לרמות שנרשמו בחודשי הגאות הכלכלית של קיץ 2007.

להורדת חוברת המדד