עוקף ועד: הבינלאומי מגייס גמלאים שיעבדו במקום העובדים

ההנהלה: "אנו פונים מדי פעם לגמלאים כתגבור, במטרה להקל על עומס שעלול להיווצר"

הנהלת הבנק הבינלאומי פנתה לאחרונה אל גמלאי הבנק והציעה להם לשוב לעבודה לתקופה קצובה, כדי לעקוף את עיצומי העובדים, כך נודע ל"גלובס". על-פי הערכות, ההנהלה מציעה לגמלאים תשלום של כ-1,000 שקל עבור כל יום עבודה לתקופה של חודש ימים, שבמסגרתה יתבקשו להתייצב בסניפי בנק אוצר החייל (מקבוצת הבינלאומי) ולסייע בקליטת מערכת המחשוב של הבינלאומי בסניפים אלה.

מהלך זה של ההנהלה נעשה לאחר שוועד עובדי הבינלאומי, בראשות חנוך לבנה, הורה לעובדים שלא לשתף פעולה עם הטמעת מערכות המחשוב של הבינלאומי בסניפי אוצר החייל. ההוראה של הוועד ניתנה בעקבות שורה של חילוקי דעות עם ההנהלה, כשברקע סיומה הקרוב של תקופת "השקט התעשייתי" שעליה הוסכם לפני כשנה וחצי.

מהנהלת הבנק הבינלאומי נמסר בתגובה: "הנהלת הבנק הציעה לגמלאי הבנק לסייע בנושא הסבת אוצר החייל כתגבור למהלך, במטרה להקל על עומס. עבודות הקשורות בהסבה הן חלק מהעובדה השוטפת ולכן אין לוועדים יכולת לשבשה".

במכתב ששלח לבנה לפני כמה ימים אל ציבור גמלאי הבנק, הוא כותב: "אנו פונים לכל חברינו הגמלאים והגמלאיות לא להיעתר לפניית ההנהלה ולא לשתף איתה פעולה נגד ארגוני העובדים".

באחד החוזרים שהפיץ לאחרונה לבנה אל עובדיו, הוא רומז בלשונו הציורית: "השמן רותח והפופקורן להתפצלח". במסגרת המו"מ על הסכם עבודה חדש, ידרוש לבנה בונוס של כמה משכורות עבור כל אחד מהעובדים בגין הרווחיות בשנת 2009, ובנוסף ידרוש להפסיק חלק מהשימושים במערכת המחשוב הפנימית "יוזמה". על פי לבנה, ההנהלה משתמשת במערכת כדי "לעקוב" אחר העובדים, ולדעת בדיוק אילו פעולות עשה העובד בכל רגע נתון.