אירופה ננעלה בעליות על רקע שיא של מדד אמון הצרכנים

נתוני המאקרו תמכו בסנטימנט החיובי ■ עליות במחירי הנפט והמתכות סיפקו רוח גבית למניות הסחורות ■ אך במקומות אחרים ניכרים עדיין סימני המשבר: מניות הבנקים באירלנד נפלו בשיעור של עד 20%

אירופה ננעלה היום (ב') בעליות על רקע קריאה מעודדת של מדד אמון הצרכנים שרשם שיא של שנתיים.

מדד אמון הצרכנים באירופה עלה ל-97.7 נקודות בחודש מארס מ-95.9 נק' בפברואר - שיא של כמעט שנתיים. הנתון היה טוב יותר מהתחזיות המוקדמות של האנליסטים, שציפו ל-97.1 נק'. כמו כן, הסנטימנט בשוקי העולם השתפר לאחר שבסוף השבוע הושג הסכם סופי לחילוץ יוון וקרן המטבע הבינלאומית הודיעה כי תערוב לחובותיה של יוון. מדד ה-MSCI העולמי עלה ברבעון הראשון של 2010 ב-2.2%.

"כל הנתונים מעודדים וגורמים לנו להאמין שההשקעות במגזר העסקי ימריאו", אמר לסוכנות בלומברג מנהל השקעות ב-Cholet-Dupont Gestion שבפאריס. "זה יסייע ליצור מקומות עבודה וצמיחה ובסופו של דבר יעודד את הצריכה הפרטית. בגלל זה השוק כל כך חיובי".

מניית וודאפון בלטו היום בעליות על רקע פרסומים בתקשורת הזרה לפיהם החברה וחברת וריזון האמריקנית מנהלות דיונים בדבר הגברת מכירות הטלפונים הניידים שלהן בארה"ב, במיזם משותף שהקימו. אחת האופציות העומדת על הפרק היא שחברה אחת תמכור את מניותיה במיזם לחברה השנייה. כמו כן, נשקלת האפשרות לחלק דיבידנד מיוחד למשקיעים.

אך במקומות אחרים באירופה ניכרים עדיין סימני המשבר הפיננסי. מניות הבנקים באירלנד נפלו היום בשיעור של עד 20%, כדוגמת מניות בנק אוף אירלנד או Allied Irish Banks. הסיבה לכך הינה מחיקות שמבצעים וימשיכו לבצע הבנקים האירים בשל החזקת נכסים רעילים שברשותם. ממשלת אירלנד שוקלת להתערב כדי לייצב את המערכת הפיננסית ולרכוש מניות בבנקים תוך הזרמת מזומנים.

עליות גם במזרח

הבורסות באסיה ננעלו מוקדם יותר היום גם בעליות בהובלת שנחאי, כאשר מדד ה-MSCI אסיה עלה ב-0.5% לשיא של 10 שבועות. באוסטרליה פורסם גם כן נתון מאקרו חיובי: המכירות הקמעונאיות עלו ב-0.3% בפברואר, לאחר עלייה של 1.2% בינואר. ההערכה היא כי הבנק המרכזי האוסטרלי ימשיך בתוואי העלאות הריבית כדי לרסן את האינפלציה נוכח התגברות הצמיחה במשק.

מחירי הסחורות - ובראשם הנפט והמתכות - עלו היום ומשכו מעלה את מניות הסחורות באסיה. BHP ביליטון האוסטרלית נסחרה בעליות וכך גם מניית חברת כריית הנחושת Jiangxi הנסחרת בהונג קונג. מניית צ'יינה פטרוליום , חברת בתי הזיקוק הגדולה באוסטרליה אשר מוכרת גם בתור "סינופק", עלתה גם היא לאחר שהחברה דיווחה כי רווחי 2009 הוכפלו בהשוואה ל-2008.