משבר הבנקאות באירלנד: הממשל יצטרך להזרים 16 מיליארד אירו

העיתון "אייריש טיימס" דיווח כי שר האוצר האירי, בראיין לניהן, עשוי להגדיל את הנתח של הממשלה בבנק אוף אירלנד מ-41% כיום ל-56% ■ שני הבנקים הגדולים מסרו כי ינסו לגייס הון מהמגזר הפרטי

המשבר באירלנד מחריף: המניות במגזר הבנקאות האירי נפלו בחדות על רקע החששות לקראת נאומו של שר האוצר האירי, בריאן לניהאן, מחר בפרלמנט, שבה צפוי להכריז על גובה ההון שהממשלה תיאלץ להזרים לתעשייה והיקף ההנחות שהבנקים יצטרכו לקחת על עצמם בעת מכירת נכסים בעייתיים.

על פי הערכות, הממשלה תצטרך להזרים למגזר כולו כ-16 מיליארד יורו (21.5 מיליארד דולר), זאת בנוסף ל-11 מיליארד יורו שכבר הועברו לבנקים.

העיתון "אייריש טיימס" דיווח כי שר האוצר האירי, בראיין לניהן, עשוי להגדיל את הנתח של הממשלה בבנק אוף אירלנד מ-41% כיום ל-56%. "אנו צופים כי ממשלת אירלנד תהפוך לבעלת המניות הגדולה ביותר בכל מוסד, בהיעדר התאוששות כלכלית מפתיעה או השקעות מצד המגזר הפרטי", מעריכים ברויאל בנק אוף קנדה. כמו כן, בנק אנגלו אייריש שכבר הולאם יזדקק להון נוסף.

שני הבנקים הגדולים, שמחויבים להעלות את רמות ההון שבבעלותם, מסרו כי ינסו לגייס הון מהמגזר הפרטי. למרות זאת קיים חשש כי תאריך היעד שיקבעו הרשויות להשלמת גיוסי ההון יהיה קרוב מדי, מה שייאלץ את הבנקים לקבל סיוע ממשלתי.