אירופה ננעלה בירידות; אסיה ננעלה ברמות שיא של 10 שבועות

כישלון הנפקת האג"ח של יוון הכביד על השווקים באירופה ■ נתוני צמיחה מעודכנים בבריטניה: הכלכלה צמחה ב-0.4% ברבעון הרביעי של 2009

בורסות אירופה מחקו את העליות וננעלו בירידות בעקבות כישלון הנפקת האג"ח של יוון אשר החזיר לקידמת הבמה את החשש ממשברי חובות בכלכלות אירופה.

לאחר שהצליחה לגייס אתמול 5 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח, יוון ניסתה לגייס היום מיליארד אירו בהנפקה נוספת של אגרות חוב, הנפקה שנכשלה. ההנפקה היום תפסה את השוק בהפתעה והביקושים היו חלשים במיוחד, כך שיוון הצליחה בסופו של דבר לגייס 390 מיליון אירו בלבד.

יוון צריכה לפרוע 27 מיליארד דולר בחודשיים הקרובים ולכן היא תלויה מאוד בהנפקות האג"ח הללו. כל כישלון בהנפקה שלה מגביר את החשש בשווקים בכל הנוגע למשברי החוב באירופה, לא רק של יוון אלא גם של פורטוגל וספרד.

נתון המאקרו המהותי ביותר שפורסם היום באירופה הוא הצמיחה בבריטניה. הכלכלה הבריטית צמחה ב-0.4% ברבעון הרביעי של 2009 (בהשוואה לרבעון השלישי) אולם בכל שנת 2009 התכווצה הכלכלה ב-3.9%. מדובר בנתונים טובים יותר מהקריאה הקודמת שהראתה על צמיחה של 0.3% ברבעון הרביעי.

אסיה ננעלה בעליות בהובלת מניות המתכות והטכנולוגיה

בורסות אסיה ננעלו מוקדם יותר בעליות שערים ברמות שיא של 10 שבועות. מניות חברות המתכות הובילו את העליות על רקע העליות שנרשמו אמש במחירי הסחורות.

לסינטמנט החיובי בשווקים תרמה העלייה בבטחון היצרנים בדרום קוריאה לשיא של שבע שנים והעלייה שנרשמה אתמול בצריכה הפרטית בארה"ב בחודש פברואר, זה החודש החמישי ברציפות.

ביפן, מניות חברות הפלדה והברזל רשמו עליות, שמביניהן בלטו מניית ניפון ומניית סאמיטומו , זאת לאחר שענקיות הסקטור ביפן הגיעו לסיכום עם ענקית הכרייה הברזילאית על העלאה של כ-90% במחיר הברזל לרבעון השני השל השנה.

מניות סקטור הטכנולוגיה נסחרו אף הן בעליות כאשר ענקית המצלמות כאנון עלתה 3.1%, סוני טיפסה 0.7% ושארפ עלתה 0.7%. ברקע לעלייה במניות הטכנולוגיה, אתמול בארה"ב פורסמו נתונים לפיהם נראה שיפור בהוצאה של הצרכן האמריקני זה החודש החמישי ברציפות.