מניית הערב: ArQule מזנקת עקב הצלחת ניסוי לטיפול בסרטן הריאות

מניות ArQule מזנקות בכ-90% במחזור ענק, לאחר שתוצאות ניסוי קליני בשלב השני הצביע על שיפור בשיעור של 66% במצבם של חולי סרטן ריאות שקיבלו את התרופה של החברה בשילוב תרופה ידועה לטיפול במחלה

מניותיה של חברת ArQule (סימול: ARQL) מזנקות בכ-90% הערב ונסחרות ברמה של 6.7 דולר, רמת שיא בשנתיים האחרונות, המשקף לה שווי של כ-293 מיליון דולר, תוך שהן מרכזות מחזור חריג של קרוב ל-30 מיליון מניות.

זאת לאחר שחברת הביוטכנולוגיה דיווחה כי במסגרת ניסוי אמצע שערכה לתרופה לטיפול בסרטן הריאות הנקראת ARQ197 , בשילוב עם תרופה נוספת ששמה הרפואי Erlotinib, ושמה המסחרי Tarceva המשווקת ע"י חברת OSI (סימול: OSIP) וחברת רוש, חל שיפור בשיעור של 66% בתוצאות החציוניות של מי שמצליח להינצל מהמחלה, PFS, (progression-free survival), זאת אצל חולים בשלב מתקדם של סרטן הריאות בתאים שאינם קטנים (non small cell).

"התרופה מתאימה על מנת להתקדם לשלב הניסוי השלישי, בהתבסס על היעילות והבטיחות שהציגו תוצאות הניסוי בשלב השני" אמר האנליסט מארק מוניין מנידאהם & CO.

ה-PFS החציוני בניסוי המשולב של שתי התרופות הגיע ל-16.1 שבועות לעומת 9.7 שבועות בטיפול הכולל רק את ה-Erlotinib בשילוב תרופת פלסבו שניתנה לחלק מהנסיינים. הניסוי בשלב השני היה רנדומלי ובו קיבלו טיפול 71 פציינטים את קומבינציית התרופות ו-72 פציינטים קיבלו את התרופה בשילוב עם טבליות דמי.

החברה מפתחת את התרופה בשיתוף פעולה עם יצרנית התרופות היפנית Daiichi Sankyo, שת"פ המאפשר את המשך מימון הניסויים.