ביל גרוס: "התשואות בשנים הבאות יחתכו למחצית מהנורמל"

ביל גרוס, המנכ"ל המשותף של קרן פימקו אמר בראיון ב-CNBC: "במקום לצפות להחזר על נכסי סיכון כגון מניות ואג"ח בשיעור שבין 8%-10% עליך לצפות לתשואות של 4% -6%"

"התשואות על מניות ואגרות חוב יהיו נמוכות מהנורמל למשך שנים" אמר הערב ביל גרוס, המנכ"ל המשותף של קרן פימקו הנחשבת לקרן האג"ח הגדולה בעולם, בראיון לרשת CNBC. במסגרת תחזית הקרן ל"נורמלי החדש" בסביבה כלכלית הצומחת באופן איטי, אמר גרוס כי "סביר להניח כי התשואה תהיה מחצית מתשואה ממוצעת של 8% בשנה אליה התרגלו מרבית המשקיעים".

"אנו צריכים לצפות לכך שהמינוף בכלכלה הפרטית ירד על בסיס גלובלי. ז"א שהצריכה וגידול בהכנסה הפרטית תהיה פחותה ביחס לשנים עברו. והמשמעות היא במונחי נכסי סיכון, מניות או אג"ח, כי סוג כזה של החזרים ישקף קצב צמיכה נמוך יותר או במילים אחרות - במקום לצפות להחזר על נכסי סיכון בשיעור שבין 8%-10% עליך לצפות לתשואות של 4% -6%" ואת המשפט סיים גרוס כך "הקטינו את ציפיותכם".

בעוד שהתשואות על האג"ח ל-10 שנים בארה"ב מתקרבות לרמה של 4%, אמר גרוס כי מספר זה יעבוד כתחזית הריאליסטית לצמיחה".

על הקרן שלו אמר גרוס כי "חברה כמו פימקו מקווה להשיג תשואה גבוהה יותר מזו מאחר והרקורד ההיסטורי שלנו מצביע על תשואה עודפת וזה גם מה שהמשקיעים באמצעותינו מצפים מאיתנו לעשות". אך הזהיר מפני ציפיות מוגזמות כמו משקיעים שבונים על ההשקעה באמצעותינו שתסדר להם את לימודי הילדים בקולג' או את הפנסיה - ואמר עליהם לצפות פחות.