רשמית: נייקי ולברון ג'יימס ממשיכים (ליותר מ-7 שנים נוספות)

כוכבה של קליבלנד קבאלירס ויצרנית ההלבשה חידשו את ההסכם מ-2003, שהבטיח ל"קינג ג'יימס" 93 מיליון דולר ■ פרטי העסקה החדשה לא נחשפו, אך מקורביו של השחקן טוענים: החוזה החדש - ארוך יותר מהקודם

לברון ג'יימס, כוכבה של קליבלנד קבאלירס מה-NBA, האריך היום (ה') לפנות בוקר באופן רשמי את החסות שלו עם נייקי. תנאי העסקה לא נחשפו, אך על-פי מאבריק קארטר, שותף עסקי של השחקן, "מדובר בחוזה ארוך יותר מהקודם". בגיל 18, עוד לפני ששיחק שנייה אחת כדורסל מקצועני, חתם "קינג ג'יימס" עם נייקי על הסכם שהבטיח לו 93 מיליון דולר בשבע שנים. הסכם זה היה אמור להסתיים בעוד חודשיים.

"שיתוף הפעולה שלנו עם נייקי הוא הרבה יותר מהסכם למכירת נעליים", הוסיף קארטר פרטים על העסקה לאתר CNBC. "מדובר יותר על שותפות עסקית - אנחנו בונים ביחד עסק".

על-פי גורמים המקורבים לעסקה, נייקי לא הכניסה סעיף בחוזה שיבטיח ללברון יותר כסף אם יעבור לשחק באחד משני השווקים הגדולים של ארה"ב - ניו יורק או לוס אנג'לס, למרות ששקלה לעשות זאת. ג'יימס, שיקבל השנה משכורת בסך 15.77 מיליון דולר מהקבאלירס, יהפוך לשחקן חופשי בתום העונה.

אגב, לפי דיווחים בארה"ב ניהלה אדידס, המתחרה הגדולה של נייקי, מו"מ עם נציגיו של לברון, אך החליטה בסופו של דבר לסגת מהמגעים. אדידס תמשיך לרכז את חסויות ה-NBA שלה בדווייט הווארד מאורלנדו מג'יק, ודריק רוז משיקגו בולס.