המבקר: אין חוות-דעת כתובה האוסרת על ראובן ריבלין לטוס לחו"ל עם אשתו

ב"אולפן שישי" באוקטובר 2009 הוצג יו"ר הכנסת כמי שטס לחו"ל עם רעייתו, בניגוד לחוות-דעת משפטית ■ עקב כך הגיש ריבלין נגד חדשות 2 תביעת דיבה ■ חדשות 2: אנו עומדים מאחורי הדברים ששודרו

מבקר המדינה מתייצב לימין יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, בתביעת הדיבה שהגיש נגד חדשות ערוץ 2. במכתב שהוציא המבקר, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, למנכ"ל הכנסת, אשר תוכנו הגיע לידי "גלובס", הוא כותב כי לא מצא כל חוות-דעת משפטית כתובה האוסרת על יושב ראש הכנסת לצאת לחו"ל עם בת-זוגו.

בתחקיר שפורסם בתוכנית "אולפן שישי" באוקטובר 2009 הוצג ריבלין כמי שטס לחו"ל עם רעייתו, בניגוד לחוות-דעת משפטית, על חשבונה של הכנסת.

בעקבות שידור התחקיר יו"ר הכנסת דרש התנצלות, ומשזו לא הגיעה - הגיש בצעד נדיר תביעת דיבה נגד מערכת התוכנית וחברת החדשות. בתביעה שהוגשה בבית המשפט המחוזי בתל-אביב דרש ריבלין 100 אלף שקל.

כעת נודע כי בעקבות פרסום התחקיר, נדרש גם מבקר המדינה לנושא. לינדנשטראוס התמקד בחיפוש אחר חוות-דעת משפטית כתובה שאוסרת על יו"ר הכנסת לצאת לחו"ל עם בן או בת-זוגו, וכזו, על-פי מכתבו, לא נמצאה.

המבקר מותח למעשה ביקורת על הייעוץ המשפטי בכנסת, באומרו כי לא נמצא כל מסמך כתוב בנוגע לעניין זה.

עם זאת, יש לציין כי הכתבה לא התייחסה לחוות-דעת כתובה, אלא במהלכה נאמר "למרות חוות-הדעת ששמע". היועצת המשפטית של הכנסת, שמצויה בחיכוך מתמשך עם היו"ר ריבלין, אמרה בזמן השידור ל"אולפן שישי" כי גם חוות-דעת בעל-פה מחייבת את היו"ר.

בלשכתו של ריבלין סירבו להתייחס לנושא.

מחדשות 2 נמסר כי "עמדת המבקר אינה סותרת את הפרטים ששודרו בתחקיר 'אולפן שישי', וחברת החדשות עומדת מאחורי הדברים ששודרו".

מלשכת מבקר המדינה נמסר בתגובה "ההחלטה מדברת בעד עצמה".

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988