ראש ממשלת יוון: "המשבר הקשה ביותר בתולדותינו הסתיים"

יורגוס פפנדראו ציין בראיון למגזין "טיים" כי על המדינה כעת להילחם בשחיתות, להיפטר מהבזבוז ולהתרחק מהמערכת הקיימת שבה נציגי הממשל יכולים לחלק טובות הנאה על בסיס קשרים אישיים

"אני חושב שהגרוע מכל מאחורינו, אבל יש עדיין הרבה עבודה, עבודה קשה", אמר ראש הממשלה היווני יורגוס פפנדראו בראיון למגזין "טיים". "המשבר הפיננסי הקשה ביותר בתולדות יוון הסתיים, וכעת על המדינה להתמודד עם ההעדפות השונות של השירות הציבורי ולצמצם את הבזבוז כדי לצאת חזקה".

פפנדראו ציין כי על המדינה כעת להילחם בשחיתות, להיפטר מהבזבוז ולהתרחק מהמערכת הקיימת שבה נציגי הממשל יכולים לחלק טובות הנאה על בסיס קשרים אישיים.

דברים אלה באים כאשר ברקע מופעל לחץ על הממשלה הסוציאליסטית ביוון מכיוונן של מדינות גוש האירו להורדת השכר במגזר הציבורי, להקפאת הפנסיות ולהעלאת המיסים, על מנת לצמצם את חובותיה של יוון בכשליש לרמה של 8.7% מהתמ"ג.

במקביל, יצוין כי לפי סקר שפורסם אתמול (ו'), 75.2% מהאזרחים ביוון חושבים כי תוכנית הממשלה לקיצוץ החוב בתקציב המדינה "אינה הוגנת מבחינה סוציאלית". עוד עולה מהסקר כי כמחצית מהיוונים אינם רואים באופן חיובי את אישור מנהיגי אירופה בשבוע שעבר לעסקה שתהווה רשת ביטחון מפני משבר פיסקאלי.