איומים מעזה: "נחטוף עוד חיילים ונמשיך בירי הרקטות"

ברצועת עזה לחוצים ודורשים לקדם מהר ככל שניתן עסקת שבויים עם ישראל ■ בארגון הג'יהאד האסלאמי קראו אמש לחטוף עוד חיילים - ובמקביל מאיימים בהמשך ירי הרקטות ■ "לא הודענו שנפסיק בירי", טוענים בארגון

איומים חריפים מרצועת עזה: בארגון הג'יהאד האיסלמי קראו אמש (א') לשוב ולחטוף חיילים נוספים, במטרה לקדם את סוגיית חילופי השבויים. "זוהי הדרך היחידה באמצעותה ניתן יהיה לסיים את הפרשה, ולשחרר את האסירים היושבים בבתי הכלא של הכיבוש הישראלי", הצהיר בכיר הארגון חאלד אל-בטש בעצרת בעזה.

אולם בארגון לא הסתפקו באיום זה, וכעבור מספר שעות הצהיר בכיר אחר בארגון כי פעיליו אינם מחוייבים לשקט שמנסה להשיג חמאס ברצועה. "לא הודענו על הפסקת ירי הרקטות לעבר ישראל", אמר הבכיר בראיון לאתר אינטרנט פלסטיני. "הזרוע הצבאית של הארגון ישתמשו בירי הרקטות בהתאם לתנאים בשטח".

"נגן בכל האמצעים על העם הפלסטיני"

בג'יהאד האיסלמי ובארגונים קטנים נוספים ברצועת עזה נתמכים היום בהודעה הרשמית שיצאה אמש מוועידת הפלגים הפלסטיניים, שלשום בדמשק. "הוועידה קראה לפלגים להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותם - על מנת להגן על העם הפלסטיני", אמרו גורמים בג'יהאד האיסלמי.

בעזה דווח בתקופה האחרונה רבות על עימותים בין מנגנוני הביטחון של החמאס לבין פעילי הג'יהאד האיסלמי, על רקע מחלוקת בדבר המדיניות כלפי ישראל בתקופה שלאחר מבצע "עופרת יצוקה". ארגון הג'יהאד אף היה מבין הארגונים שהתנגח בחמאס מייד לאחר הפעולה בה נהרגו שני חיילי צה"ל, רס"ן אלירז פרץ וסמ"ר אילן סביאטקובסקי ז"ל, לפני כשבוע וחצי בכיסופים, וטען כי אנשיו הם שביצעו את הפעולה - ולא אנשי חמאס.