אפל: "ביום המכירות הראשון נמכרו יותר מ-300 אלף iPad"

הנתון מתייחס לארה"ב ■ בנוסף הכריזה אפל כי משתמשי ה-iPad הורידו יותר ממיליון אפליקציות מה-App Store של החברה ויותר מ-250 אלף eBooks ■ ג'ובס: "ה-iPad מגדיר את חוקי המשחק מחדש"

לאחר יממה של ספקולציות על היקפי המכירות ביום ההשקה של ה-iPad של אפל , אשר בפייפר ג'פרי העריכו כי המכירות הגיעו ל-650 אלף, מדווחת היום אפל באופן רשמי כי מכירות היום הראשון "עלו על 300 אלף יחידות בארה"ב" עד חצות ביום שבת, ה-3 במארס.

מכירות אלו כללו גם העברה של הזמנות מוקדמות ללקוחות והעברות לשותפותיה של אפל בחנויות הקמעונאיות של החברה.

נזכיר כי מחיר ההשקה של ה-iPad עומד על 499 דולר כך שסך המכירות ביום הראשון הסתכמו במעל 150 מיליון דולר.

בנוסף הכריזה אפל כי משתמשי ה-iPad הורידו יותר ממיליון אפליקציות מה-App Storeשל החברה ויותר מ-250 אלף eBooks מחנויות ה-iBookstore במהלך יום המכירות הראשון.

"אנו מרגישים נפלא עם השקתו של ה-iPad לעולם... הוא הולך לשנות את חוקי המשחק" אמר סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל והוסיף, "משתמשי ה-iPad, בממוצע, הורידו יותר מ-3 אפליקציות וקרוב ל-eBook אחד תוך שעות ספורות מהרגע שהורידו את האריזות מה-iPad החדש".

ג'ובס מתאר את הדרך בה התקדמה אפל במהלך השנים "אפל הציתה את מהפכת המיחשוב עם השקת האפל II, אז המציאה מחדש את המחשב האישי עם השקת המקינטוש. אפל המשיכה להוביל את התעשיה עם המחשבים ומערכות הפעלה זוכות הפרסים, OSX ה-iLife ה-iWork והאפליקציות המקצועיות. אפל הובילה את מהפכת המוזיקה הדיגיטלית עם ה-iPod וחנות האונליין ה-iTunes. אפל המציאה מחדש את הטלפון הנייד ה-iPhone וה-App Store, ולאחרונה הציגה את קסם ה-iPad אשר מגדיר את עתיד המדיה הניידת והתוספים הממוחשבים".

מעט לפני הפרסום הרשמי של אפל פורסם כי האנליסטים של JP מורגן הקפיצו את מחיר היעד של מניית אפל ל-305 דולר למניה המשקף לה דיסקאונט של כ-30% ביחס לשער הסגירה של המניה ביום ה' האחרון 235 דולר. מחיר היעד הקודם עמד על 240 דולר למניה.

האנליסטים צופים מכירות חזקות יותר מהצפי המוקדם שלהם למוצרי החברה - מחשבי ה-Mac ה-iPhone וה-iPad. " אנו מאמינים כי ה-iPad הינו צעד ראשון הגון בקטגוריה חדשה, אך המאסה הקריטית של הקהל כניראה תהיה תלויה בדורות העתידיים של המוצר שיתגברו על מגבלות המוצר שהושק" אמרו האנליסטים והוסיפו "בינתיים, הלקוחות הנאמנים והממהרים להתעדכן של אפל צריכים לעזור ל-iPad לעקוף את הציפיות המונמכות של המשקיעים".

ב-JP מורגן הוסיפו כי הם מצפים למכירות בהיקף 825 אלף iPad ברבעון שיסתיים ביוני, ול-1.23 מיליון ברבעון השלישי של 2010.