נתונים חזקים בארה"ב: מכירות הבתים הקיימים זינקו ב-8.2%

שוק הדיור מתאושש: בשנה האחרונה זינק מספר החוזים למכירת בתים קיימים בארה"ב ב-17.3% ■ עוד פורסם כי מדד מנהלי הרכש במגזר נותני השירותים ינק במארס ל-55.4 נק' הצפי היה 54 נק'

נתוני המאקרו אשר זרמו היום לשוק בארה"ב כחצי שעה לאחר תחילת המסחר מוסיפים לנסוך אופטימיות על המשקיעים ששבו מסוף שבוע ארוך בו התענגו על נתוני התעסוקה.

מדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים בארה"ב עלה במארס ל-55.4 נקודות לעומת 53 בפברואר. הנתון הינו גבוה מהציפיות המוקדמות בשוק שהיו ל-54 נקודות. מדובר בקצב הגידול החזק ביותר שעליו דיווח ה-ISM, איגוד מנהלי הרכש מאז שינה את אופן המדידה במגזר השירותים בינואר 2008.

בעניין זה פורסם עוד כי הצמיחה בפעילות העסקית זינקה לרמה הגבוהה ביותר שנרשמה בארה"ב מאז אפריל 2006, כאשר נתון ההזמנות החדשות במגזר רשם את קצב הגידול המהיר ביותר מאז אוגוסט 2005.

בנוסף, פורסם כי המכירות המצויות בתהליך של בתים קיימים בארה"ב זינקו בפברואר במפתיע ב-8.2% ועקפו בשיעור חד את הציפיות בשוק שהעריכו כי תחול ירידה קלה ל-90.3 נק'. האגודה הלאומית של סוכני הנדל"ן דיווחה כי המדד המתואם עונתית של חוזי המכירה של בתים קיימים שנחתמו בפברואר זינקו ל-97.6 נקודות לעומת הנתון של חודש ינואר שהופחת במקצת והסתכם ב-90.2 נקודות. בשנה האחרונה זינק נתון זה ב-17.3%. נציין כי קריאה של 100 נקודות מצביעה על הרמה של המכירות שנרשמו ב-2001, אז החל נתון זה להימדד בארה"ב.

הנתון נחשב לברומטר חשוב ביחס לנתוני מכירות הבתים הקיימים אשר מפגרים בחודש חודשיים לעומת נתון החתימה על החוזה. "הנתון עשוי לרמוז על שלב מוקדם בגל שני של עליות במכירות הבתים בארה"ב באביב הנוכחי" ציין לאחר פרסום הנתון לורנס יון, הכלכלן הראשי של Trade group's.

מכירות הבתים היו חלשות יחסית במהלך החורף, באופן חלקי בשל כך שהרוכשים חשו ירידה בלחץ לחר שהוחלט על הארכת מועד הסיום של תוכנית הטבות המס לרוכשי הדירות בארה"ב, לפיה רוכשים בפעם הראשונה יכולים לקבל הטבת מס של עד 8,000 דולר על דירה שהחוזה עלייה יסגר עד ל-30 באפריל. כמו כן נוספה הטבה בצורת הרחבת האשראי ב-6,500 דולר לרוכשי בתים שבבעלותם כבר יש בית והם מתכננים לעבור לבית החדש.

העלייה החודשית החדה ביותר נרשמה במערב התיכון, שם עלה שיעור החוזים שנחתמו למכירת בתים קיימים ב-22%. במזר"ח ודרום ארה"ב חלה עלייה של 9%, אך במערב ארה"ב נרשמה ירידה של 5%.