המעבורת דיסקברי יצאה למסע בן 13 יום לתחנת החלל

דיסקברי תפרוק בתחנת החלל כ-8 טון הספקה הכוללת גם סדרה חדשה של ניסויים מדעיים שיבוצעו בחלל ■ 7 האסטרונאוטים שמאיישים את המעבורת יחברו ל-6 אנשי הצוות הקבועים שבתחנת החלל

לפני זריחת החמה נשלחה היום (ב') לחלל המעבורת דיסקברי למסע בן 13 ימים ממרכז החלל קנדי שבפלורידה, במהלך המסע תעצור המעבורת בתחנת החלל ותפרוק בה כ-8 טון הספקה הכוללת גם סדרה חדשה של ניסויים מדעיים שיבוצעו בחלל.

חלק מהניסוים יתמקדו בשאלה כיצד משפיעה השהות בחלל על הגוף האנושי ועל צמיחתם של צמחים. בנוסף נשלח מכשיר אימונים חדש, שהינו חלק ממחקר מתמשך הבוחן את השפעתה של שהות ארוכה בחלל על אובדן שרירים ועצמות בגופם של האסטרונאוטים.

מספר דקות לפני שילוח הדיסקברי, קלטה המצלמה של נאסא את תחנת החלל חולפת מעל לשמי פלורידה, את תחנת החלל ניתן לראות בקלות מהארץ, אורכה הוא כ-100 מטר וגובהה 14 מטר. "זהו אובייקט גדול והוא גדל כל הזמן" אמר ג'ורג' דילר מנאס"א שהוסיף "שישה אנשי צוות קבועים מאיישים את תחנת החלל כיום ואליהם צפויים להצטרף 7 חברי הצוות של הדיסקברי אשר ישתתפו בעריכת הניסויים כולל 3 גיחות אל מחוץ לתחנת החלל בה יבצעו האסטרונאוטים הליכת חלל לשם התקנת הציוד שמביאה דיסקברי לתחנה".