משקי-הבית בישראל הוציאו 4.2 מיליארד שקל על הקניות לפסח

כך דווח בגלי צה"ל ■ מדובר בגידול של 5% לעומת פסח אשתקד ושל 15% בהשוואה לימי חול, כאשר עיקר הגידול הוא בקניות מזון, דלק וחופשות בחו"ל

משקי-הבית בישראל הוציאו 4.2 מיליארד שקל על הקניות לפסח - גידול של 5% לעומת אשתקד ושל 15% בהשוואה לימי חול. עיקר הגידול הוא בקניות מזון, דלק וחופשות בחו"ל - כך דווח בגלי צה"ל.

איגוד לשכת המסחר העריך כי משק-בית ממוצע בישראל יוציא כ-2,000 שקל בממוצע ב-8 ימי חג הפסח (29 במארס - 6 באפריל). מנתוני האיגוד עולה כי שיעור דומה נרשם בשנת 2008.

יתר על כן, מבדיקה שהתבצעה באגף הכלכלה באיגוד עלה כי אמנם מוערך כי בפסח חלה עלייה בצריכה לעומת תקופה ללא חגים, אך כזו המאופיינת ברכישה במקומות בהם קיימת הנחה על מוצרים ומוצעים מבצעים רבים.

מהאיגוד נמסר כי על-פי ההערכה, ההוצאה הממוצעת לכלל משקי-הבית ללא מזון בימי חג הפסח תעמוד על כ-1.9 מיליארד שקל, וגם כאן מדובר בנתון דומה לזה שנרשם לפני שנתיים.

על-פי הנתונים, בראש צריכת משקי-הבית בישראל למוצרים ושירותים שאינם מזון נמצאים דלק ותחבורה (20%), נסיעות לחו"ל (15%) ומופעי תרבות ובידור (13%). מוצרים ושירותים אחרים בחלוקה כוללים הלבשה והנעלה (12%), ארוחות מחוץ לבית (12%), טיולים, נופש והבראה (10%) וכן מוצרי חשמל וכלי בית (5%).

בנוסף, עולה כי בחודש בו חל החג גדל מספר משרות השכיר בממוצע בכ-15,000 משרות שכיר. בין השאר מתבטאת עלייה זו בעיקר בשירותי האירוח, האוכל ובענף התחבורה.