הנהלת חברת החשמל מאיימת לתבוע אישית את ראשי הוועדים

מאיימת על שלושה מראשי ועדי העובדים כי ייתבעו אישית בגין נזקים שנגרמו, לטענתה, עקב אי-השתתפות כ-500 עובדי אגף בחברה ביום השקת חזון האגף

הנהלת חברת החשמל מאיימת על שלושה מראשי ועדי העובדים כי ייתבעו אישית בגין נזקים שנגרמו, לטענתה, עקב אי-השתתפות כ-500 עובדי אגף בחברה ביום השקת חזון האגף.

ההחרמה, עליה דווח ב"גלובס" היתה בעקבות קריאת וועד העובדים במחאה על פגיעה בתנאי שכרם של שניים מעובדי האגף ועל הוצאת עבודות למיקור חוץ. כמעט כל העובדים נענו לקריאת הוועד ונשארו לעבוד במשרדיהם, ורק כ-30 מהם הגיעו לאירוע - למרות הפצרות ראשי האגף.

מנכ"ל החברה עמוס לסקר, שנכח באירוע, הגיב בחריפות חסרת תקדים על המבוכה שנגרמה להנהלה ושיגר מכתב לכל עובדי החברה, ובו הזהיר כי האגף יהפוך לבלתי רלוונטי.

כעת מתברר כי בחברה החליטו שלא להסתפק בכך ושיגרו מכתבי אזהרה ל-3 ראשי הוועד הצפוני, המייצג כמחצית מעובדי חברת החשמל. מדובר בראש מרחב צפון וסגן יו"ר הוועד הארצי, יעקב דבידה; יו"ר ועד המהנדסים, יעקב חי; ויו"ר ועד האקדמאים, חנן דגן.

במכתב שנשלח לשלושה נאמר בין היתר כי "חברת החשמל רואה בך אחראי באופן אישי וישיר לנזקים שנגרמו כתוצאה מביטולו של הכנס לתפעל למיצוי כל זכויותיה בהתאם". בהמשך המכתב נכתב כי "חברת החשמל לא תסבול המשך התנהלות מופקרת וחסרת כל אחריות מצד עובדים בחברה".

כפי שדיווח "גלובס", הוצאות עריכת יום השקת החזון נאמדות בעשרות אלפי שקלים וכוללות תשלום של 25 אלף שקל עבור אולם האירועים, הנמצא במרחק הליכה מבניין המשרדים הראשי של החברה, תזמורת כלי הקשה והרצאה של העתידן פרופ' דוד פסיג.

דבידה אמר ל"גלובס" כי המכתב לא ירתיע אותו מלפעול באופן דומה להבא. לדבריו, "ההנהלה היתה צריכה לחשוב פעמיים לפני ששלחה מכתב איומים כזה. זה ניסיון להרתיע את ארגון העובדים ולפלג אותו, אבל שום איום בתביעה או תביעה לא יפחידו אותנו. לנו יש לא פחות עילות לתבוע את ההנהלה על נזקים שגרמה לחברה".

חי מסר בתגובה כי "צריך לתת פרס לוועד העובדים על כך ש-500 עובדים הגיעו לעבודה, נתנו תוצרת וקידמו את הפרויקטים המרכזיים שבהם מעורבת החברה - במקום לשבת, להתבטל ולשמש תפאורה לכמה פוליטרוקים בהנהלה".

דגן אמר כי "ההנהלה ניסתה לתפוס את אחד העובדים ולהפוך אותו לקורבן בכך שמנעה ממנו קבלת דרגה. לא פעלנו מתוך אינטרס צר, ואני לא מבין איך הנהלה יכולה לדבר על חזון ובמקביל לאיים על העובדים. תמיד תמכתי בהידברות והופתעתי מאד לקבל את מכתב האיומים. ההנהלה היא ששברה את הכלים".

דובר חברת החשמל מסר כי "החברה שוקלת את צעדיה ותפעל בהתאם לדרכים העומדות לרשותה בנדון".