הישג להנהלת חברת חשמל: הועד אישר פיטורי 20 מנהלים

המדובר בקבוצה של בכירים בדרג של סגני מנהלי אגפים ומעלה ■ על-פי הצעתו של המנכ"ל, שהוגשה בתיאום עם האוצר, יוכלו הבכירים שגילם עד 62 לקבל פיצויי פיטורים בשיעור של 100 אחוז בנוסף לפנסיה המוקדמת

הישג תקדימי להנהלת חברת החשמל: המזכירות הארצית של וועד עובדי החברה אישרה היום (ג') עקרונית את הצעתו של מנכ"ל החברה עמוס לסקר לפטר כ-20 מנהלים בדרג בכיר בחברה ללא צורך בקבלת אישור הוועד מראש, כך נודע ל"גלובס".

בהצבעה שנערכה היום בוועד הוסמך יו"ר המזכירות הארצית מיקו צרפתי לנהל את המשא ומתן מול ההנהלה על פיטוריהם של 20 הבכירים ולוותר על זכות הווטו של הוועד. משמעות ההחלטה היא, כי בפעם הראשונה מסיר הוועד מרצונו את הגנתו מעל קבוצת עובדים בחברה, באופן שיאפשר להנהלה לפטר את הבכירים לפי שיקול דעתה המלא מבלי לדווח לוועד את שמות המפוטרים והסיבות לפיטוריהם.

המדובר בקבוצה של בכירים בדרג של סגני מנהלי אגפים ומעלה. על-פי הצעתו של לסקר, שהוגשה בתיאום עם האוצר, יוכלו הבכירים שגילם עד 62 לקבל פיצויי פיטורים בשיעור של 100 אחוז בנוסף לפנסיה המוקדמת.

ההחלטה תלויה עדיין באישור ההסתדרות אולם עצם אישורה העקרוני מהווה פריצת דרך בניסיונותיו של לסקר להנהיג בחברה גמישות ניהולית. בנוסף מדובר בשלב ראשון ביישום תכנית מצפן שיזם לסקר שדיברה על פרישתם של 70 בכירים בחברה.

ההחלטה אושרה בוועד למרות התנגדות מרבית ראשי הוועד הצפוניים וכן ראשי וועדי המהנדסים והטכנאים. נציגי הוועד הצפוני הזהירו בדיון כי מדובר בתקדים מסוכן ובפגיעה קשה בזכויות עובדי החברה.

בתגובה לפניית "גלובס" אמר יו"ר ועד המהנדסים במרחב הצפון בחברה יעקב חי כי צרפתי אמר למזכירות הארצית כי הוא מוותר על זכות הוטו של וועד העובדים ושלו עצמו לגבי רשימת המפוטרים משום שהוא אינו רוצה שהדבר יהיה על מצפונו, והבטיח שהדבר לא יהווה תקדים לגבי שאר העובדים.

יצוין כי עד היום נמנעו מרבית בכירי חברת חשמל מלחתום על חוזים אישיים למרות שהיו יכולים לקבל משכורות גבוהות בהרבה, בעיקר בגלל ההגנה מפיטורים. חי טען כי כעת אין טעם שהבכירים יישארו עוד בהסכם הקיבוצי אם הזכות הזו נשללת מהם. ראש יו"ר הוועד הצפוני בחברה יעקב דבידה סרב להגיב לפניית "גלובס".

בכירים בוועד אמרו ל"גלובס" בתגובה כי "ראשי הוועד לא יגררו לפרובוקציות של פרובוקטורים מוכרים וידועים במהלך משא-ומתן כל-כך רגיש העוסק בגורלם המקצועי של בעלי תפקידים בכירים בחברה.

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי להנהלת החברה לא נמסרה כל הודעה על החלטת הוועד.