כלל פיננסים: החזיקו במניות הגז הישראליות - גם מעל למשקלן

להערכתם, הביקוש לגז טבעי יהיה מעל התחזית של משרד התשתיות ■ שותפות תמר, ישראמקו אבנר ודלק קידוחים, נזכיר, יספקו לחברת החשמל גז טבעי ב-10 מיליארד דולר

בעקבות הדו"חות השנתיים של חברת החשמל שפורסמו בשבוע שעבר, בבית ההשקעות כלל פיננסים התייחסו לפוטנציאל ייצור החשמל ולגז הטבעי, בהקשר של מניות חיפושי הגז השותפות בקידוח "תמר" - ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים . האנליסטים מציינים כי הנתונים בדו"חות תומכים בהערכתם כי הביקוש לגז טבעי יהיה מעל התחזית של משרד התשתיות, שהתקבלה כקונצנזוס בשוק ההון. שותפות תמר, נזכיר, יספקו לחברת החשמל גז טבעי ב-10 מיליארד דולר.

האנליסט בתחום האנרגיה ירון זר חוזר על המלצתו להחזיק בסקטור הגז בישראל מעל למשקלו, "החזיקו במניות ישראמקו, אבנר ודלק קידוחים - גם מעל למשקלן", הוא אומר.

זר מציין כי יכולת הייצור המותקנת של חברת החשמל בגז הטבעי עלתה בסוף 2009 לשיעור של 35% משיעור של 14.7% בסוף 2008, והיא צפויה לעלות בסוף 2010 לשיעור של 55%. בהקשר של היצרנים הפרטיים, כיום הם בעלי יכולת יצור נמוכה, כך שהגעת הגז מקידוח "תמר" תוביל מהפכה בנושא.

עפ"י הדו"חות של חברת החשמל, בשנת 2009 הגז הישראלי סיפק שני שליש מצריכת החשמל - כ-63% סופקו ע"י ים תטיס, בעוד שהגז המצרי (EMG) סיפק את היתר.

לסיכום, בכלל פיננסים חוזרים על המלצת תשואת יתר ליחידות ההשתתפות של אבנר ודלק קידוחים, ועל המלצת קנייה למניית ישראמקו. מחיר היעד של אבנר נותר על 1.96 שקל - גבוה ב-23% ממחירה בשוק; מחיר היעד של דלק קידוחים נותר על 11.3 שקל - גבוה ב-28% ממחירה בשוק; מחיר היעד לישראמקו נותר על 75 אגורות, גבוה ב-31% ממחיר השוק.