פירמת ראיית החשבון BDO זיו-האפט 3 שותפים חדשים

השותף המנהל, דני מרגלית: "התופעה של התגברות כוחם של ה'ביג-פייב' תמשיך ותתעצם, תהליך שבאופן טבעי פוגע במשרדי הבוטיק"

שנת 2010 מסתמנת כשנה של תנופה בצירוף שותפים רבים בפירמות רואי החשבון בארץ. רו"ח דני מרגלית, שותף מנהל בפירמת ראיית החשבון BDO זיו-האפט, מרגיש את רוחות השינוי שנושאת איתה שנת 2010, ומאמין כי רואי החשבון - שחלקם סבלו בתקופת המשבר מסינדרום ה"אשמים בכל צרותיו של המשק" - יזכו השנה לעדנה.

לדבריו, "האתגרים שעומדים השנה בפני שוק ראיית החשבון אינם מעטים. השוק יתמודד בין הית, עם חידושי החשבונאות שצצים חדשות לבקרים ומחייבים התמקצעות מהירה של רואי החשבון. שינוים אלה כוללים את שינויי ה-IFRS האחרונים והטמעתם בחברות, וההתייחסות לכל תקנות ה-SOX הישראליות מכוח ועדת גושן, הפנמתן והטמעתן כראוי בקרב הלקוחות. בנוסף מתמודד הענף עם סוגיית הגבלת האחריות, ה'יושבת על המדוכה' כבר מספר שנים, כדי ליצור התאמה בין המקובל בישראל לעומת העולם. בישראל האחריות המוטלת על רואי החשבון היא בלתי מוגבלת, ויש להגיע להסכמה של תחימת האחריות המוטלת עליהם".

מרגלית מציין כי "כבר ניתן לחוש את ההתאוששות של המשק מהמשבר ולראות בשנת 2010 שנה עם פוטנציאל חיובי של חברות להצליח במשימות של גיוסי הון בבורסה במסגרת גיוסי IPO, הליך שקפא בשנתיים האחרונות. הצפי לגידול בגיוסי הון של חברות עולה לכותרות במשולב עם יישום תקנות ועדת חודק, שהושלמו השנה, ואשר אימוצן ייצור שינוי במצב הקיים. בשנתיים האחרונות צפינו בתהליך שבו מרבית הגידול בגיוסי החוב היה באמצעות השוק המשני, וגיוסי החוב מהמערכת הבנקאית לא צמחו בהתאם. השנה זה אמור להשתנות".

השינויים הללו צפויים להשפיע ישירות על כיסם של רואי החשבון, ובעיקר של פירמות ראיית החשבון הגדולות, ש-BDO נמנית עמן.

מרגלית: "5 המשרדים הגדולים מייצגים כיום בין 80% ל-90% מכלל החברות הציבוריות בישראל, וכ-98% מהעבודות הבינלאומיות בשוק ראיית החשבון. תופעה זו של התגברות כוחם של 5 המשרדים הגדולים תמשיך ותתעצם, תהליך שבאופן טבעי פוגע במשרדי הבוטיק".

באחרונה כיכבה הפירמה בהנהלת מרגלית בדירוג דנס 100 של דן אנד ברדסטריט, לאחר שזינקה שני מקומות למעלה בדירוג הגודל של פירמות ראיית החשבון, מהמקום החמישי למקום השלישי.

כעת הפירמה מתרגמת את ההצלחה להמשך צמיחה ומצרפת למעגל השותפות 3 שותפים חדשים: רו"ח ליאור שחר, רו"ח חגית כהן ורו"ח אבי עוז, אשר הצטרפו ל-41 שותפי הפירמה, המונה היום יותר מ-1,000 עובדים.

לדברי מרגלית, הליך מינויי השותפים החדשים החל כבר בתקופת המשבר הכלכלי, תוך מחשבה על עתיד הפירמה. "המשבר הכלכלי העולמי חייב אותנו להיערך מחדש ולהתאים את פעילות הפירמה למתרחש במשק", הוא אומר. "למרות שנאלצנו לנקוט קיצוצים בהוצאות, כמו כל הפירמות הגדולות האחרות, בחרנו להמשיך ולטפח את הדור הבא של הפירמה כדי לצאת מהמשבר מחוזקים יותר. פעילות זו באה לידי ביטוי בהמשך הקליטה של מתמחים גם בתקופת המשבר, במטרה לטפח את הדור הבא של רואי החשבון במשרד ובמינוי השותפים החדשים בשנת 2010".

על השותפים החדשים

- רו"ח ליאור שחר (34) - עובד באשכול ההיי-טק של הפירמה כ-7 שנים, מתוכן שנתיים כראש קבוצה המנהל 9 עובדים. מתמחה בתקינה אמריקנית, הנפקות בחו"ל ובטיפול בחברות גלובליות רב-לאומיות. בנוסף הוא מרכז בפירמה (בשיתוף עם רו"ח דורון שטיין) את תחום הקלינטק.

- רו"ח חגית כהן (34) - עובדת בסניף ירושלים של הפירמה כ-10 שנים, מתוכן שנתיים כראש קבוצה. מתמחה בטיפול בחברות ציבוריות, חברות פרטיות, מוסדות ציבור, רשויות מקומיות ובמשרדי ממשלה.

- רו"ח אבי עוז (34) - עובד באשכול ההיי-טק של הפירמה. הצטרף ל-BDO באמצע שנת 2008 כמנהל מחלקת מתודולוגיות הביקורת, והוביל לשינוי משמעותי במערך ובאיכות הביקורת במשרד. טרם הצטרפותו לפירמה עבד עוז מספר שנים בפירמת KPMG בישראל וכשנתיים בפירמה האמריקנית לראיית חשבון, Marcum and Kliegman, המתמחה בביקורת דוחות כספיים של חברות נסחרות בארה"ב ובהובלת חברות להנפקה.