יזם האינטרנט העשיר בישראל - טדי שגיא: 1.5 מיליארד דולר

רוב מתעשרי האינטרנט הישראליים בנו את הונם מחברות הימורים מקוונים, אך שוויים (מלבד שגיא) רחוק מרחק שנות אור מזה של שלושת מייסדי צ'ק פוינט ■ בדיקת "גלובס": מי ומי ברשימה המלאה

אומרים שהישראלים אוהבים להמר, ומבט על רשימת מתעשרי האינטרנט הישראליים מוכיח כי חלקם יודעים לעשות הרבה מאוד כסף מהימורים, ולאו דווקא כשהם המהמרים עצמם.

מבדיקת "גלובס" עולה כי יזם האינטרנט העשיר בישראל הוא טדי שגיא, בעל השליטה בחברת פלייטק, המפתחת פלטפורמות מבוססות תוכנה עבור אתרי הימורים מקוונים ונסחרת בשוק ההון הבריטי לפי שווי של 2 מיליארד דולר.

פלייטק, שהוקמה לפני כעשר שנים, הפכה במהרה לאחת החברות המובילות בתחומה אף שבימיה הראשונים כמעט מצאה עצמה בבית הקברות לסטארט-אפים שדרכם לא צלחה. שגיא, שעדיין לא סגר ארבעה עשורים, השכיל לשמור על אחוזי בעלות גבוהים בחברה עד לרגע הנפקתה, וכך הפך לנהנה העיקרי מהצלחת החברה.

הצלחת פלייטק אפשרה לשגיא "לעקוף" את גיל שויד ואת מריוס נכט, שניים ממייסדי ענקית האבטחה צ'ק פוינט, שגם הם הפכו למיליארדרים.

שויד ונכט הקימו - יחד עם שלמה קרמר - את צ'ק פוינט לפני 17 שנה, ואף שמדובר בחברה שמפתחת תוכנות, צ'ק פוינט נכנסת להגדרה של חברת אינטרנט כיוון שהתוכנות פרי פיתוחה אחראיות לאבטחת המידע שעובר ברשת, וכפי שאומרת הסיסמה שמלווה את החברה כבר שנים - We Secure The Internet.

שגיא, שויד ונכט הם שלושת המיליארדרים היחידים ברשימה, בעוד ההון של כל אחד מעשרת המתעשרים הנותרים ברשימה הוא 100 מיליון דולר ומעלה.

לא שחזרו את ICQ

ומראש הרשימה לתחתיתה. עוד בטרם מישהו הכיר את טדי שגיא, נועם לניר, ארנון כץ, האחים בן יצחק ושאר מתעשרי ענף ההימורים המקוונים, נולדו בישראל עשירי אינטרנט צעירים בהרבה, וזאת בזכות תוכנה ושמה ICQ שאפשרה למשתמשים בה לאתר את חבריהם ברשת.

אריק ורדי, ספי ויגיסר ויאיר גולדפינגר, הותירו לפני 12 שנה לא מעט פיות פעורים לאחר שמכרו את חברת מיראביליס - מפתחת ICQ - לענקית האמריקנית AOL תמורת 407 מיליון דולר במניות ובמזומן. הימים היו ימי טרום בועת מניות הטכנולוגיה, ולמרות הזמן שעבר מאז, אף יזם ישראלי לא הצליח לשחזר אקזיט שכזה, ובמילה "אקזיט" אנו מתכוונים למכירת חברה שעדיין לא הרוויחה אף לא סנט בודד אחד תמורת מאות מיליוני דולרים לענק אמריקני שזיהה את הפוטנציאל הטמון בה עוד בטרם מישהו ממש הבין מה היא עושה.

11
 11