לאחר ארוחת הערב בבית עידן עופר: צים ערכה כנס ברמאללה

בכנס התקיים דיון כלכלי על האפשרויות להרחבת הפעילות הכלכלית בין ישראל לרשות הפלסטינית ■ עידן עופר אירח את רה"מ הפלסטיני סלאם פיאד, בביתו בישראל לפני מספר שבועות

לאחר ארוחת הערב בביתו של עידן עופר לפני כחודש וחצי, חברת צים של החברה לישראל קיימה היום (ד') כנס לקוחות ברמאללה בו השתתפו היו"ר עידן עופר, יו"ר צים ומנכ"ל החברה לישראל ניר גלעד, ורפי דניאלי מנכ"ל צים. בכנס נכחו כמאה וחמישים אנשי עסקים מובילים בגדה, יצואנים ויבואנים.

בכנס התקיים דיון כלכלי על האפשרויות להרחבת הפעילות הכלכלית בין ישראל לרשות הפלסטינית והוצגה פריסת קווי התובלה של צים, והשיפור בקשר עם הלקוחות על בסיס אישי ופרטני כחלק מהמדיניות החדשה של החברה. במסגרת זו, הוצג אתר האינטרנט של צים בערבית, ובו מידע עסקי לשימוש אנשי העסקים ברשות הפלסטינית על שירותי צים.

עידן עופר שיבח את מדיניותו הכלכלית של רה"מ הפלסטיני סלאם פיאד, וסיפר כי אירח אותו בביתו בישראל לפני מספר שבועות. יצוין, כי הכנס עולה בקנה אחד עם עמדתו של עידן עופר, לפיה ניתן להפריד בין הסוגיה הפוליטית בסכסוך הישראלי-פלסטיני לבין מערכת היחסים העסקית. עופר מנסה להוביל תפיסה לפי לא ניתן להמתין עד שהפוליטיקאים יגיעו להסכמות, אלא יש לפעול ברמה העסקית כדי להדק את היחסים בין ישראל והרשות, עוד לפני ההסכמים המדיניים.

עופר הביע את אמונתו שהשלום בין העמים יושג מהר יותר ונכון יותר אם תיעשה פעולה של ממש לשיפור מצבם הכלכלי של הפלסטינים, וחזר על חזונו: "שלום באמצעות כלכלה". רפי דניאלי הביע את כוונתו לקיים כינוסים נוספים של צים בגדה, וקרא לחברות ישראליות אחרות לקיים כינוסים דומים.

אינג' מחמוד זלמוט, אחד מאנשי העסקים המובילים ברשות הפלסטינית, המכהן כס. יו"ר חברת ההפצה זלמוט, אמר בכנס כי "יצוא סחורה פלסטינית וייבוא סחורה לרשות באמצעות מכולות ואניות צים, מהווים מסר חשוב של שלום של הקהילה העסקית בגדה המערבית".
זלמוט קרא לאנשי העסקים הישראלים להגביר את שיתוף הפעולה עם עמיתיהם הפלסטינים, כמסר של שלום - ובאי הכנס ציינו בשיחות לא פורמליות, שאכן יש "בום" כלכלי בגדה ומורגשת צמיחה בעיקר בתחום הקמעונאות והנדל"ן.