ב-IBI לא נרתעים מהשיא בבורסה: השוק בת"א עדיין לא יקר

"מכפיל הרווח המצרפי של חברות המעו"ף לשנת 2009 עמד על כ-15 בעוד המכפיל לשנת 2008 עמד על 25 והמכפיל לשנת 2007 במחירי 2009 הוא 16.4" ■ קשה להצדיק את השווי של שותפויות הגז

בעבודת מחקר מקיפה לסיכום עונת הדוחות של 2009 אומרים כלכלני בית ההשקעות אי.בי.אי כי שוק המניות עדיין לא יקר באופן יחסי.

"מכפיל הרווח המצרפי של חברות המעו"ף לשנת 2009 עמד על כ-15 בעוד המכפיל לשנת 2008 עמד על 25 והמכפיל לשנת 2007 במחירי 2009 הוא 16.4. כלומר, עליות השערים בבורסה מגובות בעלייה ברווחי החברות והמכפיל המצרפי עדיין נמוך לעומת השיא של 2007", אומרים כלכלני אי.בי.אי.

סיבה נוספת ששוק המניות יכול להמשיך ולטפס, מלבד המחירים הלא יקרים באופן יחסי היא הריבית, שצפויה להמשיך להיות נמוכה. באי.בי.אי מעריכים שהנגיד סטנלי פישר ימשיך בהעלאה מתונה של הריבית עד לרמה של 2.5% בסוף 2010. כלומר, הריבית הריאלית תישאר שלילית או אפסית לאורך השנה.

לגבי החברות עצמן מעריכים בבית ההשקעות שמגמת השיפור ברווחיות הבנקים תימשך ברבעון הראשון של השנה, בעזרת רוח גבית מעליית הריבית במשק והמשך העליות בשוק ההון. הבנק הראשון שצפוי להכריז על חלוקת דיבידנד השנה הוא בינלאומי 5 .

תוצאות כיל ימשיכו להשתפר מרבעון לרבעון. במכתשים אגן , מנגד, נמשכת האווירה השלילית ואת תוצאות התוכנית האסטרטגית של המנכ"ל החדש המשקיעים צפויים לראות, אם בכלל, רק בעוד מספר שנים. לחברת טבע צפויה עוד שנה חזקה.

במגזר המזון, פניהן של שטראוס ואסם ימשיכו לפנות לחו"ל. תחום המזון הוא מהאחרונים להכנס למיתון אך הוא גם מהאחרונים לצאת ממנו.

בתחום התקשורת צפוי הרגולטור להמשיך ולנסות להכניס יותר תחרות לענף. ב-2010 עדיין לא צפויה השפעה ממשית על החברות אולם ב-2011 ייתכן והחברות הגדולות (בזק, סלקום, פרטנר) יושפעו מהתחרות, אם כי לא בצורה חזקה מדי.

על ענף האנרגיה אומרים באי.בי.אי כי "קשה להצדיק את השווי של שותפויות הגז. שותפויות הגז כבר מתמחרות את החלום אולם המחיר אינו מבטא את הסיכון הגלום בלוחות הזמנים למימושו או בהשקעות שידרשו בדרך, כך שלא נשאר דיסקאונט משמעותי וחלק מהשותפויות כבר נסחרות בפרמיה". אבנר יהש ודלק קידוחים נסחרות בפרמיה של של 5.5%-7% ואילו ישראמקו יהש עדיין נסחרת בדיסקאונט של כ-15%.