הדולר פלרטט עם ה-3.7 שקלים - ירד ב-0.2% ל-3.699 שקלים

האירו המשיך לחפור תחתית - ירד ב-0.66% ל-4.924 ש' ■ כצפוי, החליטו הבנקים המרכזיים באירופה ובבריטניה להותיר את שיעורי הריביות ללא שינוי ■ ברננקי: "הכלכלה רחוקה מיציאה מכלל סכנה"

הדולר המשיך גם היום (ה') לפלרטט עם רמת ה-3.7% וקבע שער יציג בירידה של 0.21% ל-3.699 שקלים. האירו המשיך לחפור תחתיות חדשות מול השקל וירד ב-0.66% לשער יציג של ל-4.924 שקלים.

בשעות הצהריים שעון ישראל פורסמו החלטות הריבית של הבנק המרכזי של אירופה (ECB) ושל הבנק המרכזי בבריטניה. כצפוי, החליטו 2 הבנקים להותיר את הריבית על כנה: הריבית בגוש האירו נותרה ללא שינוי בשיעור של 1% והריבית בבריטניה נותרה על 0.5%.

נכון לזמן נעילת השערים היציגים בישראל, נחלש הדולר במסחר בעולם מול האירו והליש"ט ב-0.2% וב-15%, בהתאמה.

באיזי פורקס מאמינים הבוקר כי מבחינה טכנית, שמירה של הדולר מעל לרמת ה-3.70 שקלים יכולה להאיץ את התחזקותו לעבר רמת ההתנגדות ב-3.75 שקלים.

יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי אמר אמש בנאום שנשא בדאלאס כי למרות שהכלכלה עדיין רחוקה מיציאה מכלל סכנה, או במילותיו "רחוקה מהיציאה מן היער", "הניחוש הטוב ביותר" שלו הוא ש"בעזרת המדיניות המוניטרית המרחיבה של ה'פד', התנאים הכלכליים ימשיכו להשתפר במהלך השנה ויהיו חזקים מספיק על מנת לגרום לירידה איטית של שיעור האבטלה בארה"ב". ברננקי הוסיף כי נראה שהאינפלציה תהיה ניתנת לשליטה טובה במהלך טווח הזמן הקצר.

לקראת סיום המסחר אמש בניו יורק פורסמו דבריו של נשיא ה'פדרל ריזרב' של קנזס סיטי הוניג, אשר אמר "על ה'פד' לבחון העלאת ריבית הבסיס ל-1% בזמן הקרוב על מנת למנוע הופעתן של בועות נכסים".

מנתונים שפרסם אתמול בנק ישראל עולה כי יתרות המט"ח של ישראל המשיכו לתפוח בחודש מארס, אך הפעם הגורם העיקרי שתרם לגידול הוא אינו רכישות הדולרים של בנק ישראל אלא גיוס מיליארד האירו בהנפקת האג"ח שביצע משרד האוצר. יתרות המט"ח גדלו ב-1.74 מיליארד דולר בחודש מארס והגיעו לשיא של 62.4 מיליארד דולר - עלייה של 2.8% לעומת חודש פברואר. בשורה התחתונה, בנק ישראל רכש בחודש החולף 500 מיליון דולר.

[לאתר המט"ח]