מסתמן: יוגש כתב אישום נגד מנכ"ל מיקרומדיק על שימוש במידע פנים

החשדות נגד דוד סולומון עלו בעקבות רכישת מניות החברה שביצע לפני 3 שנים, בסמוך לדיווח חשוב של חברת MET, שמיקרומדיק מחזיקה כ-20% ממנה

ייתכן שמנכ"ל חברת מיקרומדיק , דוד סולומון, ייאלץ להתמודד בקרוב עם כתב אישום נגדו. החברה, שמשקיעה בחברות בתחום הדיאגנוסטיקה והטיפול במחלות, דיווחה היום (ה') כי פרקליטות מחוז תל-אביב הודיעה לסולומון כי בכוונתה להגיש נגדו כתב אישום.

לפי החשדות, סולומון ביצע עבירות דיווח על-פי חוק רשות ניירות ערך, כשעשה שימוש במידע פנים. במסגרת ההודעה מאתמול (ד') הפרקליטות הזמינה את סולומון להציג את טיעוניו במסגרת שימוע, לצורך גיבוש החלטתה בעניין. מיקרומדיק ציינה בהודעתה כי להערכתה, אין בכך כדי להשפיע על פעילות החברה.

סולומון מחזיק ב-7.4% ממניות מיקרומדיק, שנסחרת בבורסה המקומית לפי שווי שוק של 77 מיליון שקל. היום נסחרה מניית החברה בירידות של 2.9%.

בפברואר 2007 דיווחה חברת MET, שמיקרומדיק מחזיקה ב-20% ממנה, כי היא נערכת לרישום מכשיר שלה לקראת שיווק. בשבועיים וחצי שקדמו לפרסום הדיווח עלו שערי מניית מיקרומדיק בשיעור מצטבר של כ-74%, תוך גידול ניכר בנפחי המסחר. ביום פרסום הדיווח כבר ירדה מניית החברה ב-3.3%.

בחקירה שערכה רשות ניירות ערך בעניין, נמצא כי בסמוך לפרסום הדיווח של MET רכש סולומון את מניות מיקרומדיק בסכום של 1.1 מיליון שקל. בעקבות החשד כי עשה שימוש במידע פנים, ביוני 2007 הוא נעצר ונחקר בנוגע לחשד זה.

מיקרומדיק היתה בעבר שלד בורסאי בשם אפק מערכות. ב-2005 נוצקה אליו פעילות בתחום דיאגנוסטיקה. החברה מחזיקה כיום בחברות MET ו-Medvision.