אפל חושפת: מערכת הפעלה ל-iPhone עם יכולות מולטי-טאסק

המערכת החדשה מאפשרת לראשונה למכשירי iPhone להריץ מספר יישומים במקביל ■ הגרסה הסופית והרשמית תושק רק בקיץ הקרוב ■ אפל מכרה עד היום כ-450,000 מכשירי iPad

אפל חשפה הערב (ה') את מערכת ההפעלה בגרסה 4 ל-iPhone. הבשורה החדשה היא יכולת מולטי טאסקינג, המאפשר לראשונה למכשירי iPhone להריץ מספר יישומים במקביל. מדובר באחת מנקודות התורפה המרכזיות של ה-iPhone ואפל הצליחה סוף כל סוף לפתור אותה לדבריה.

"לקח לנו הרבה זמן לפתח מולטי טאסקינג, מכיוון שהיכולת הזו יכולה לסיים למשתמשים מהר מאוד את הבטרייה וגם להאט את קצב העבודה של הטלפון", אומר סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל. "היכולת הזו תשנה את צורת השימוש ב-iPhone".

חידוש נוסף ב-iPhone הוא היכולת לארגן את כל האפליקציות במכשיר באמצעות תיקיות. דבר שפותר את מספר הרב של תפריטים שנוצרים אצל המשתמשים בעקבות כמות גדולה של יישומים.

עוד יכולת בגרסה 4 היא חנות הספרים iBooks שקיימת היום ב-iPad. מדובר באותו ממשק שקיים באייפד, כאשר אפל תאפשר לסנכרן את הספרים בין האייפון לאייפד.

השדרוג הבא מתאים לגיימרים, מדובר כאן ברשת חברתית לשחקנים בשם גיים סנטר, שתאפשר להם להשוואת תוצאות בין משחקים ולשחק אחד נגד השני. מדובר בעצם בגרסה של אפל ל-XBOX לייב של מיקרוסופט.

מלבד החידושים האלה, אפל הציגה גם את iAD - מערכת פרסום סלולרית, שתאפשר למפתחים להכניס פרסומות לתוך האפליקציות שלהם. מה שמיוחד במערכת הזו, שמשתמשים שילחצו על הפרסומות, לא יזרקו החוצה מהאפליקציה בה הם משתמשים, בניגוד למצב היום.

גרסה 4 יצאה היום למפתחים, אבל הגרסה הסופית והרשמית תושק רק בקיץ הקרוב.

מלבד האייפון, ג'ובס דיווח שעד היום נמכרו כ-450,000 מכשירי אייפד, בתוך פחות משבוע בארה"ב. ראוי לציין שביום הראשון נמכרו 300,000 יחידות, כולל הזמנות מוקדמות. ג'ובס סיפר שלרשת בסט ביי האמריקאית אזלו כל מכשירי האייפד ואפל עובדת כרגע על ייצור יחידות נוספות בשבילה. נתונים נוספים שג'ובס גילה הם ש-3.5 מיליון אפליקציות הורדו לאייפד ועוד 1 מיליון הורדות התבצעו לספרים מהחנות iBooks של החברה.