המלאים הסיטונאיים בארה"ב המשיכו לגדול גם בפברואר, מה שמעיד על המשך ההתאוששות הכלכלית במדינה גם ברבעון הראשון של 2010.
מנתונים שפורסמו היום (ו') בארה"ב עולה, כי המלאים הסיטונאיים עלו ב-0.6% בפברואר בהמשך לעלייה של 0.1% בינואר. בשוק ציפו לעלייה של 0.4% בפברואר, כך שהנתון בפועל הפתיע את המשקיעים.
הנתונים העידו על המשך בניית המלאים הסיטונאיים לאחר שבמהלך המשבר החברות היו עסוקות בהורדה דרמטית של המלאים נוכח הקצב המידלדל של המכירות. כעת, עם התגברות ההתאוששות הכלכלית והמכירות, החברות בונות מחדש את המלאים. מכירות הסיטונאיים עלו ב-0.8% בפברואר.
בניית המלאים הייתה אחראית לשני שלישים מצמיחת התמ"ג ברבעון הרביעי של 2009, שהסתכמה ב-5.6% - שיא של 22 שנים.
בקצב המכירות הנוכחי, המלאים הסיטונאיים של פברואר מספיקים ל-1.16 חודשים, בדומה לינואר. ביוני 2008 עמד נתון זה על שפל של 1.14 חודשים בלבד. שוויים של המלאים עמד בפברואר על 338.7 מיליארד דולר - שיא שלא נראה מאז אוקטובר 2008.
המלאים הסיטונאיים מהווים כ-30% מהמלאי העסקי בארה"ב. מלאי המפעלים היצרניים מהווים 38% והקמעונאיים מהווים את היתר. מלאי המפעלים עלה ב-0.5% בפברואר ומלאי הקמעונאיים יפורסם ב-14 באפריל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.